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 Hatalmas felháborodást váltott ki Kínában, hogy a Changan autógyártó vállalathoz tartozó Deepal nevű újenergiás márka mintegy 480 ezer ügyfelének küldött ki kéretlen reklámot – az öt másodperces promóciós hirdetés az autó központi kijelzőjén indult el automatikusan a jármű beindítását követően. A Deepal egy 10.000 jüan értékű kedvezménykuponra hívta fel ügyfeleinek figyelmét az S09 modelljéhez. Forrás: carnewschina.com A tulajdonosok dühös bejegyzései azonnal elárasztották a közösségi médiát, szerintük a cég semmibe vette a vásárlói élményt. Válaszul a Deepal Automotive nyilvánosan bocsánatot kért, hangsúlyozva, hogy az eredeti céljuk az volt, hogy a meglévő ügyfeleket tájékoztassák az exkluzív kedvezményekről, mivel sokan úgy látogattak el a márkakereskedésekbe, hogy nem tudtak a kuponról. A cég közleményében így fogalmazott:PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy92b2x0aWUtY3V0b3V0LTIwMjUtMDctMTR2aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNWp1bGl1czJhLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvdm9sdGllLWN1dG91dC0yMDI1LTA3LTE0dmlsbGFueWF1dG9zb2stMTIwMHgxNjAwLTIwMjVqdWxpdXMyYS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== „Őszintén elnézést kérünk a kellemetlenségért. Elismerjük, hogy ez a megoldás rontotta az ügyfelek vezetési élményét. A jövőben nem fogunk többé promóciós értesítéseket küldeni az infotainment rendszeren keresztül.” A Deepal emellett ígéretet tett arra is, hogy javítja a kommunikációs csatornáit és a szolgáltatási színvonalat, miközben a technológiai és ügyfélélménybeli fejlesztésekre is nagyobb hangsúlyt helyez. A carnewschina.com autós hírportál egyértelmű Black Mirror-pillanatnak nevezte az Deepal húzását, és attól tart, hogy egyre több autógyártó ismeri majd fel a hatalmas kijelzőkben és a hálózaton keresztüli frissítésekben rejlő hirdetési lehetőséget, mígnem eljutunk a drágább reklámmentes, és az olcsóbb reklámokkal teli autók megkülönböztetéséig. A Byton M-Byte hatalmas kijelzője. Ez az elgondolás egyébként nem lenne teljesen újkeletű, a 2020-ban megszűnt Byton koncepciójában például szerepelt, hogy a teljes szélességű kijelzőn reklámokat is lehet majd megjeleníteni, amivel a vásárlók akár árengedményt is kaphattak volna. Ez a funkció végül nem valósult meg a cég csődje miatt, de nagy vitát váltott ki. Néhány éve egyébként a Nio egyes modelljein is megjelentek promóciós üzenetek az infotainment képernyőn, ami szintén nagy visszhangot kapott a közösségi médiában. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!