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 Megkezdődtek az Xpeng legújabb modelljének, a G7-nek az ügyfélátadásai Kínában, s ezzel egy újabb nagy képességű, de megfizethető elektromos autóval gyarapodott a világ legnagyobb autópiaca. Az újdonság közvetlen kihívóként érkezik a Tesla Model Y ellen a középkategóriás SUV-k szegmensében, de 195.800 jüanos (körülbelül 9,3 millió forintos) indulóárával mintegy 25 százalékkal olcsóbban haza lehet vinni, mint az amerikaiak villanyautóját. A G7 hossza 4892 mm, szélessége 1925 mm, magassága 1655 mm, tengelytávja pedig 2890 mm, azaz a tengelytávolságot leszámítva – mely teljesen azonos a két autónál – minden külső dimenziójában felülmúlja a Model Y paramétereit. A hajtáslánc részeként egy hátsókerék-meghajtású elektromos motor dolgozik, amely 218 kW csúcsteljesítményre és 450 Nm nyomatékra képes, 0-ról 100 km/h-ra pedig 6,5 másodperc alatt gyorsítja az autót. A jármű 800 voltos nagyfeszültségű platformra épül és lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat használ, amelyek támogatják az 5C töltési sebességet. Ennek eredményeként a G7 képes akár 12 perc alatt 0-ról 80 százalékos töltöttséget elérni. Az alapmodell 602, míg a két drágább kivitel 702 kilométeres CLTC szerinti hatótávot kínál. A modell egy kiterjesztettvalóság-alapú Head-Up Display kijelzőrendszert is kínál, amelyet a Huawei-jel közösen fejlesztettek, valamint egy mesterséges intelligencia által vezérelt futóművet, amely előre képes érzékelni az úthibákat és ennek megfelelően módosítani a futómű beállításait. A G7 különlegessége, hogy ez az első jármű, amelyet az Xpeng saját fejlesztésű Turing AI chipje vezérel 2250 TOPS számítási teljesítménnyel. A vállalat elmondása szerint semmilyen más, jelenleg piacon lévő elektromos autó nem kínál ennél nagyobb számítási teljesítményt az okosfunkciókhoz. A legmagasabb felszereltségű változat három Turing chipet használ – kettőt a vezetéstámogató rendszerekhez és egyet az utastér intelligens szolgáltatásaihoz. A chip lehetővé teszi a jármű számára a 3-as szintű autonóm vezetési képességeket, de a rendszer támogatja a VLA (Vision-Language-Action) és a VLM (Vision-Language Models) mesterségesintelligencia-modelleket is. A VLA segítségével az autó aktív döntéshozatalra képes, például valós időben választja ki az optimális útvonalat, míg a VLM egy új generációs intelligens utasteret valósít meg. A modell iránti hatalmas érdeklődés azonnal megmutatkozott, a bemutatót követő kilenc percen belül több mint 10.000 megrendelés érkezett az autóra – állítja az Xpeng. A vásárlók többsége a legdrágább, Ultra változatot választotta, melynek vételára átszámítva körülbelül 10,7 millió forint. Arról egyelőre nincs információ, hogy az európai piacokon mikor vezeti be a G7-et a vállalat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!