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
auto

Model 3+: extra nagy hatótávú Tesla készül Kínában

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

FRISSÍTÉS: frissítettük a cikk utolsó bekezdését a legújabb hírek alapján.

A kínai ipari és informatikai minisztériumnak hála többé nincsenek titkok, vagy legalábbis nem lehet őket sokáig elfedni.

A most publikált adatokból mégis sikerült kihagyni a legfontosabb számot.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy92b2x0aWUtY3V0b3V0LTIwMjUtMDctMTR2aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNWp1bGl1czJhLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvdm9sdGllLWN1dG91dC0yMDI1LTA3LTE0dmlsbGFueWF1dG9zb2stMTIwMHgxNjAwLTIwMjVqdWxpdXMyYS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A szükséges „plussz‟

A Tesla mostanában akkukapacitást növel autóin, és ahogy az lenni szokott, igyekeznek erről a lehető legmélyebben hallgatni, amíg a raktárkészletek el nem fogynak az előző szériából.

Az új variánsoknak azonban új típusengedély kell, így nem lehet mindent a végtelenségig titokban tartani. Most ismét a kínai ipari és informatikai minisztérium adatbázisa szolgáltatta az infót, amely

lebuktatta az új, Model 3+ névre keresztelt változatot, ami minden eddiginél nagyobb hatótávot ígér.

Hogy pontosan mekkorát és ehhez mekkora akkupakk van benne – na ezek az információk maradtak ki az anyagokból. Csak annyit tudni biztosan, hogy a cellákat az LG szállítja és a 3+ egymotoros, hátsókerék-hajtású. Az autó teljesítménye 225 kW (300 LE) lesz.

A kínai autós média egyébként úgy értesült, hogy a helyi CLTC szabvány szerint 800 km körüli hatótáv várható. A forgalmazás kezdetére szeptembert vélnek tudni.

Ha marad ez az arány az európai szabvány szerint is, akkor nálunk 740-750 km körüli WLTP hatótávval lehet majd számolni, ha ideér ez a változat.

Kínában egyébként jelenleg nem kapható a nálunk elérhető egymotoros nagyakkus variáns, ami már csak azért is furcsa, mert a típus ott, Sanghajban készül. Mégis, nem valószínű, hogy szimplán csak ennek a helyi bevezetéséről lenne szó, mivel a Tesla regisztrált a típushoz egy új modellnevet (Model 3+) és az európai RWD LR és AWD LR változatok között nincs ekkora különbség hatótávban, mindössze 3,5 százalékot nyer a vásárló az egyik motor elhagyásával.

Így a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a jelenleginél egy kicsit nagyobb, 88 kWh körüli, LG cellás akku kerül a 3+ hasába és ezzel érik el az új hatótávot.

Ezt a szakaszt egyelőre inkább visszavonjuk a legújabb hírek fényében… idővel kiderül, inkább nem spekulálunk, mert a CLTC és WLTP szabványok közötti átváltás túl kiszámíthatatlan. Az új, LG 53M cellákkal szerelt változatok hivatalos európai WLTP adatiról hamarosan külön írás jelenik meg oldalunkon.

Az új töltési időről és görbékről még nincs hír.

Hivatalos: 18 centivel hosszabb, hatüléses Model Y érkezik

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás