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
auto

Az internetes anonim források között vannak azok, amelyeket érdemes fenntartásokkal kezelni és vannak olyanok, amelyek évek óta megbízhatóan szállítják az információkat.

Most az utóbbi kategóriából érkezett hivatalosnak tűnő információ.

Típusengedélyek

Leginkább a legismertebb német teslás fórumon, illetve ritkábban az X-en szokott posztolni az az eivissa nevű fiók, amely az amerikai autógyártó európai típusengedélyeinek műszaki részleteit tudja meg mindig a leghamarabb.

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

Kínában már nagyobb akku kerül a Teslákba

Arról már a hónap elején írtunk, hogy a Tesla kínai honlapja frissült és új, nagyobb hatótávok jelentek meg a Model 3 és Model Y nagyakkus változatainál. Ez állítólag az LG új, az eddigi 5L-t váltó 5M jelzésű 2170-es formátumú NMC celláinak köszönhető, amelyek 5000-ről 5300 mAh-ra növelt kapacitással rendelkeznek. (Ezeket a különböző dokumentumokban L50 és M53 jelöléssel is megtalálhatjuk, de ugyanarról van szó)

ennek köszönhetően az eddigi bruttó 79 kWh-s akkukapacitás 84,7-re nőtt.

Most eivissa megszellőztette a készülő új európai típusengedélyeket, amelyek már tartalmazzák a hivatalos WLTP hatótávokat is.

Model 3
(Highland)
Régi hatótáv
(WLTP, km)
Új hatótáv
(WLTP, km)
Változás
Long Range RWD
(18″ felni)
702 km 750 km + 48 km
Long Range RWD
(19″ felni)
640 km 691 km + 51 km
Long Range AWD
(19″ felni)
629 km 660 km + 31 km
Performance
(20″ felni)
528 km 571 km +43 km

A dokumentumok már a Model Y egyik variánsház is elkészültek, de a teszt kínai gyártású változattal történt, a 3D3/3D7 jelű első és hátsó motorokkal. Az európai gyártás azonban már használja a 4D2 és 4D3 jelzésű újabb hátsó hajtóművet is, így ezek a számok akár még változhatnak is.

Model Y
(Juniper/Opal)
Régi hatótáv
(WLTP, km)
Új hatótáv
(WLTP, km)
Változás
Long Range AWD
(20″ felni)
568 km 600 km + 32 km

A frissítés járulékos hatása lehet egy nem elhanyagolható 30-40 kW körüli teljesítménynövekedés, legalábbis a Performance változatnál, amely így beérheti az amerikai verziót. Ennek Panasonic akkujai eddig is nagyobb terhelést bírtak, így fürgébb volt a fremonti gyártású sportváltozat, mint a sanghaji.

Arról egyelőre nincs hivatalos adat, hogy javul-e az LG cellák eddig gyenge pontja, a töltési teljesítmény.

A Tesla most ősszel Kínában megkezdi egy Model 3+ nevű variáns forgalmazását, amely az ottani CLTC szabvány szerint elérheti a 800 kilométeres hatótávot is. Hogy ez megegyezik-e az új európai Long Range RWD változattal, csak izgalmasabb nevet kapott, vagy új akkupakk áll a háttérben, az egyelőre nem tiszta.

Model 3+: extra nagy hatótávú Tesla készül Kínában

Túl korán

Ahogy azt április közepén megírtuk, a kisakkus Model 3-ba is új, nagyobb kapacitású akkupakk érkezett, amely valamivel nagyobb hatótávot eredményez. A hírek szerint CATL által gyártott LFP cellák együttes kapacitása 60-ról 62,5 kWh-ra nőtt.

Csakhogy nem sokkal azután, hogy a hírt megírtuk, a Tesla visszavonta európai weboldala frissítését, nemrég pedig akciós árú, raktárkészleten lévő Model 3-ak jelentek meg a cég weboldalán. Információink szerint a két esemény összefügg, ugyanis lassabban fogytak a készleten lévő autók, mint várták, ezért átmenetileg, a készletek kimerüléséig akcióznak és a weboldal is a korábbi adatokat mutatja. Az új LFP akkupakkal szerelt autók azonban hamarosan érkeznek.

Hozzánk is megérkezett a legolcsóbb Tesla új akkumulátora?

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás