A Stellantis negyedévente nem ad ki részletes pénzügyi jelentést, erre csak hathavonta kerül sor, így március végén még nem látszott tisztán, hogy mekkora a baj. Most kiderült, hogy 2,3 milliárd eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a cég. Nem volt sok jó hír A Stellantis 2021-es meglapítása óta valóságos pénzgyár volt, ám már Carlos Tavares tavaly decemberi váratlan és azonnali menesztése sejttette, hogy nincs minden rendben a cégnél.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 A vállalat most közreadta első féléves értékesítési és pénzügyi számait, és bár ezek még csak előzetes adatok, elég rossz képet festenek. Azután, hogy a vállalat jelentősen csökkentette az eladatlan amerikai raktárkészleteket, most 25 százalékos visszaesést mutattak az első féléves eladások a régióban, és az európai mínusz hat százalék sem jó adat. A vállalat kínai és ázsiai jelenléte minimális, a Közel-Keleten, Afrikában és Dél-Amerikában viszont szép növekedést mutattak – igaz, ez nem volt elég a két fő piac visszaesésének ellensúlyozásához. Így összességében 90 ezer darabbal, azaz 6 százalékkal kevesebb autót adott el a cég 2025 első hat hónapjában, mint tavaly ilyenkor. Sajnos az észak-amerikai csökkenés duplán probléma a cégnek, mivel az itteni pickup és SUV eladások voltak tradicionálisan a profit motorjai, így a pénzügyi eredmény sem lett jó. A cégnél folyó átalakítások és a félbehagyott fejlesztések költségleírásai 3,3 milliárd eurónyi készpénzt égettek el, de az új amerikai vámok is háromszázmilliós mínuszt jelentettek. Összegek milliárd euróban H1 2025 H1 2024 Árbevétel 74,3 85,0 Nyereség/veszteség -2,3 5,6 Működési nyereség 0,5 8,4 Cash Flow (üzemi) -2,3 4,9 Ipari Free Cash Flow -3,0 -0,4 A gyenge eladások miatt eleve csak szerény, 500 millió euró környéki működési eredményt mutatott most fel a Stellantis, de a fenti költsége miatt a 74,3 milliárd eurós árbevétel ellenére most 2,3 milliárd eurós veszteséget jelentett a cég. Lesz feladata a frissen kinevezett új vezérigazgatónak. Megvan a Stellantis új vezérigazgatója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!