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 Az MG Motor, a kínai SAIC autógyártó csoport leányvállalata hivatalosan is elindította az Európában is ismert MG4 kompakt elektromos ferdehátú megújult változatának előértékesítését Kínában. A frissített dizájn és új technológia mellett a legnagyobb ütőkártya azonban a vételár: az új generációs MG4 hazai piacán már 73.800 jüanos (átszámítva 3,5 millió forintos) indulóáron előrendelhető, ami durván 47 százalékkal alacsonyabb az elődjének 139.800 jüanos alapárához képest. Az új MG4 négy változatban érhető el: Comfort, Ease, Freedom és Smart néven. A három alacsonyabb árú verzió mindegyike 42,8 kWh kapacitású lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorral érkezik, amely 437 kilométeres CLTC szabvány szerinti hatótávot biztosít. A csúcsverzió, a Smart, 53,9 kWh-s LFP akkumulátort kapott, így akár 530 kilométert is megtehet egy töltéssel. Mindegyik modellt egy 120 kW-os és 250 Nm nyomatékú állandó mágneses szinkron villanymotor hajtja, amely 160 km/h végsebességet tesz lehetővé. A 30%-ról 80%-ra való töltés mintegy 20 percet vesz igénybe, az energiafogyasztás pedig mindössze 10,4 kWh 100 kilométerenként. A CTB (cell-to-body) akkumulátorintegráció révén az MG4 belső tere tágasabb lett, és merevsége is javult. A formailag is megújult MG4 a SAIC E3 elnevezésű tisztán elektromos platformjára épül, méretei 4395 mm hossz, 1842 mm szélesség és 1551 mm magasság, 2750 mm tengelytávval – ez jelentős növekedést jelent az elődmodellhez képest. A jármű dizájnjához sem remegő kezekkel nyúltak a tervezők, az autó új LED-világítást, világító MG-logót és új színváltozatokat is kapott. A bemutatóra néhány különleges változattal is készült az MG. A technikai fejlesztések egyik legérdekesebb eleme a még idén bemutatásra kerülő félig szilárdtest-akkumulátorral szerelt változat, amely nemzetközi szinten is az elsők között kínál majd ilyen technológiát sorozatgyártásban. Ennek a verziónak szeptemberben jelentik be az árát, és az év vége előtt kezdődnek a kiszállításai. Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor? Az MG4 utastere is jelentős előrelépést mutat: a középkonzolon egy 15,6 hüvelykes, 2.5K felbontású lebegő érintőképernyő található, amelyet a Qualcomm Snapdragon 8155 lapkakészlet hajt. Az MG×Oppo Smart Mobility System révén a jármű teljes körű mobilintegrációt kínál, digitális kulccsal, AI hangvezérléssel, alkalmazástükrözéssel és OTA frissítésekkel, amelyek között például a telefonos távoli parkolás is elérhető lesz. A komfortot olyan funkciók növelik, mint például a szintetikus bőr kárpitozás, a 30 tárolórekesz, az elektromos panorámatető árnyékolóval, fűthető és szellőztethető első ülések, 27 fokban dönthető hátsó ülések, valamint a 471 literes csomagtér. A megújult MG4 Európában is elérhető lesz, de erről egyelőre nem osztott meg bővebb információt a gyártó. A cikkben szereplő kínai árakat kizárólag tájékoztató jelleggel váltjuk át magyar forintra az aktuális árfolyam alapján. Ezek az árak nem tükrözik az esetleges magyarországi forgalomba helyezés esetén fizetendő tényleges vételárat, amely tartalmazná a 27%-os áfát, a logisztikai költségeket, az uniós importvámot, valamint kínai gyártás esetén a kiegyenlítő vámot is. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!