PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

A túlélésért küzd a Nio?

üzlet
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

A Nio, a kínai elektromosjármű-gyártó bemutatta zászlóshajója, az ES8 SUV harmadik generációját, amely jelentősen kedvezőbb áron kerül piacra, mint elődje. William Li, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy a cég jelenleg a túlélésért küzd, és az árkorrekcióval a piaci versenyképességet célozzák, miközben részletesen ismertette a költségcsökkentési intézkedéseket.

Az új Nio ES8 101.800 jüannal, azaz 5,1 millió forinttal lett olcsóbb, mint az előző generáció.

Árkorrekció és hatékonyság

Az eredeti ES8 volt a Nio első sorozatgyártású modellje, amelyet még 2018-ban mutattak be. A harmadik generáció előértékesítése most indult, a 100 kWh-s akkumulátorral szerelt változat kínai indulóára (416.800 jüan / 19,8 millió Ft) pedig már 25%-kal alacsonyabb az előző generációénálírja a Car News China.

Ez az előértékesítés ára, de információk szerint az idén a korábbiaknál négy hónappal korábban megtartott éves Nio Day rendezvényen még alacsonyabb árszintet jelentenek majd be a hivatalos forgalmazás kezdetével. Az előrendelés magasabb ára megszokott megoldás Kínában, ez önmagában nem lenne érdekes információ, de a bérelt akkupakkos konstrukcióban állítólag 300.000 jüan alá is beeshet a típus ára, ami nem kis visszhangot váltott ki a cég tulajdonosainak körében.

A harmadik generációs ES8

William Li szerint az árkorrekció nem rövid távú lépés, hanem a Nio alkalmazkodóképességének eredménye:

Az ES8 árát oda vittük, ahová való – mondta Li egy friss sajtótájékoztatón.

A cég vezetője szerint az ár részben azért csökkent, mert a harmadik generációnál jelentős költségmegtakarítást értek el. A Nio újratárgyalta a beszállítókkal kötött szerződéseket, ezzel csökkentve a beszerzési költségeket, a K+F költségeket több, a 900 voltos technológia főbb elemein osztozó modell között osztották szét, és az ES8 anyagösszetételén is változtattak, csökkentve az alumíniumtartalmát. Li külön kiemelte, hogy a saját fejlesztésű Shenji NX9031 5 nm-es chip jelentős megtakarítást eredményezett a második generációs ES8-hoz képest, amely még az Nvidia Orin X chipjét használta.

A K+F költségekről szólva Li elismerte, hogy a múltban nem voltak túl hatékonyak ezen a téren és még mindig van tere a javításnak. Elmondta, hogy a vállalat értékelési modelleket vezet be a K+F részlegek számára, nyomon követve a befektetések rövid- és hosszú távú megtérülését. A Nio nem csökkenti a K+F ráfordításokat, hanem a hatékonyság javítására törekszik.

A harmadik generációs ES8

Li kitért a meglévő ügyfelek esetleges elégedetlenségére is az új árazás miatt, hiszen az új ES8 jelentősen olcsóbb, mint elődje. Úgy fogalmazott, hogy

a Niónak a nagyobb képet kell előtérbe helyeznie, mivel a túlélés a legfontosabb. Az új árazás rövid távon sértheti egyes meglévő felhasználók érzéseit, de hosszú távon ez az árazási stratégia segíti a Niót abban, hogy fenntartsa versenyképességét a kemény piacon.

A Nio eddigi története során folyamatosan veszteséges volt. Legutolsó nyilvános eredményük az idei első negyedév, amelyben 6,75 milliárd jüan, nagyjából 322 milliárd forint veszteséget könyveltek el. Ez 19 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.

A Nio általában nem hozza nyilvánosságra az előrendelések számát, azonban Qin Lihong elmondta, hogy az új ES8 előrendeléseinek száma felülmúlta a cég olcsóbb márkájának új típusa, az Onvo L90-ét. A Nio ES8 már 400 kínai üzletben elérhető, hivatalosan szeptember végén, a Nio Day rendezvényen debütál.

A vállalat helyzete kapcsán azért érdemes felidézni, hogy az új kínai gyártók között alapvetően az a hír, ha valamelyikük már nyereséges, mivel a többség hasonló cipőben jár, mint William Li cége.

Már két kínai villanyautó-gyártó keres pénzt

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás