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 A SAIC-csoporthoz tartozó MG márka ambiciózus tervet jelentett be: a következő két évben 13 új elektrifikált járművet vezet be globális piacaira. A fejlesztésekhez szükséges forrásokat az anyavállalat biztosítja, amely 10 milliárd jüant (körülbelül 480 milliárd forint) fektet be az új energiájú járművek (NEV) szegmensébe. A villanyhajtás felé fordulnak Chen Cui, az MG márka vezérigazgatója a napokban a kínai médiának nyilatkozva vázolta fel a márka jövőjét. Kiemelte, hogy bár Kínában erős a kereslet a benzinmotoros MG modellek iránt, a hangsúly egyértelműen az új energiájú járművek felé tolódik. A vezérigazgató szerint az MG két éven belül összesen 13 új NEV modellt mutat be globálisan – írja a Car News China a helyi 21st Century News-ra hivatkozva. Ezek között egyaránt lesznek tisztán elektromos autók (BEV), hatótávnövelt elektromos (EREV) és plug-in hibrid (PHEV) változatok. Chen Cui hangsúlyozta, hogy az MG belépése az elektromos szegmensbe nem az alacsony árakra épül, hanem az anyavállalat, a SAIC technológiai hátterét és ellátási láncait fogja aktívabban kihasználni. Elstartolt az új kínai AUDI, amit Európa nem fog megkapni Érdemes megjegyezni, hogy a SAIC más ismert márkák partnereként is részt vesz a villanyautók gyártásában, így például az Audi (az AUDI márkán keresztül) és a Huawei (a Shangjie márkán keresztül) vegyesvállalatainak fontos szereplője. Az MG, amely brit gyökerekkel rendelkezik, 2005 óta a kínai állami tulajdonú SAIC égisze alatt működik, és a vállalat tengerentúli értékesítésének egyik fő mozgatórugójává vált. 2025 első félévében 153.100 darab autót értékesítettek Európában, miközben Kínában az év első hét hónapjában 57.254 darab MG modell kelt el. A kínai kereslet viszonylagosan alacsonyabb szintjét részben az magyarázza, hogy kevés a helyi piacon népszerű elektromos és konnektoros hibrid van a kínálatukban. Ezen a helyzeten kíván most a márka változtatni. Az új modellek kapcsán az MG aktívan együtt fog működni az Oppóval, amely egy feltörekvő kínai telefon és szórakoztatóelektronikai márka (Oppo, OnePlus, Realme márkanevek alatt ismert) és a félig szilárdtest-akkumulátor technológiát is előtérbe helyezik. Az MG első, az új NEV stratégiához illeszkedő terméke az MG4 elektromos hatchback, amelynek előértékesítése augusztus 5-én kezdődött Kínában, a hivatalos bevezetésre pedig augusztus 29-én kerül sor. Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor? A félig szilárdtest-akkumulátorral felszerelt MG4 változat még az év vége előtt megjelenik a piacon. A 4395 mm hosszú, 1842 mm széles és 1551 mm magas modell egyetlen, a hátsó tengelyen elhelyezett 120 kW (161 lóerő) teljesítményű elektromotorral rendelkezik. A hagyományos akkumulátorral szerelt MG4 ára 73.800 és 105.800 jüan között mozog Kínában (körülbelül 3,7 – 5,4 millió forint). Ahogy már korábban írtuk, az MG4 megújult változata jelentős árcsökkentéssel lépett piacra, amely tovább növelheti a modell vonzerejét a vásárlók körében. Drasztikus árcsökkenéssel újult meg az MG4 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!