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
auto

Nagy bejelentést tett az MG kínai tulajdonosa

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

A SAIC-csoporthoz tartozó MG márka ambiciózus tervet jelentett be: a következő két évben 13 új elektrifikált járművet vezet be globális piacaira.

A fejlesztésekhez szükséges forrásokat az anyavállalat biztosítja, amely 10 milliárd jüant (körülbelül 480 milliárd forint) fektet be az új energiájú járművek (NEV) szegmensébe.

A villanyhajtás felé fordulnak

Chen Cui, az MG márka vezérigazgatója a napokban a kínai médiának nyilatkozva vázolta fel a márka jövőjét. Kiemelte, hogy bár Kínában erős a kereslet a benzinmotoros MG modellek iránt, a hangsúly egyértelműen az új energiájú járművek felé tolódik.

A vezérigazgató szerint az MG két éven belül összesen 13 új NEV modellt mutat be globálisan – írja a Car News China a helyi 21st Century News-ra hivatkozva.

Ezek között egyaránt lesznek tisztán elektromos autók (BEV), hatótávnövelt elektromos (EREV) és plug-in hibrid (PHEV) változatok.

Chen Cui hangsúlyozta, hogy az MG belépése az elektromos szegmensbe nem az alacsony árakra épül, hanem az anyavállalat, a SAIC technológiai hátterét és ellátási láncait fogja aktívabban kihasználni.

Elstartolt az új kínai AUDI, amit Európa nem fog megkapni

Érdemes megjegyezni, hogy a SAIC más ismert márkák partnereként is részt vesz a villanyautók gyártásában, így például az Audi (az AUDI márkán keresztül) és a Huawei (a Shangjie márkán keresztül) vegyesvállalatainak fontos szereplője.

Az MG, amely brit gyökerekkel rendelkezik, 2005 óta a kínai állami tulajdonú SAIC égisze alatt működik, és a vállalat tengerentúli értékesítésének egyik fő mozgatórugójává vált. 2025 első félévében 153.100 darab autót értékesítettek Európában, miközben Kínában az év első hét hónapjában 57.254 darab MG modell kelt el. A kínai kereslet viszonylagosan alacsonyabb szintjét részben az magyarázza, hogy kevés a helyi piacon népszerű elektromos és konnektoros hibrid van a kínálatukban. Ezen a helyzeten kíván most a márka változtatni.

Az új modellek kapcsán az MG aktívan együtt fog működni az Oppóval, amely egy feltörekvő kínai telefon és szórakoztatóelektronikai márka (Oppo, OnePlus, Realme márkanevek alatt ismert) és a félig szilárdtest-akkumulátor technológiát is előtérbe helyezik.

Az MG első, az új NEV stratégiához illeszkedő terméke az MG4 elektromos hatchback, amelynek előértékesítése augusztus 5-én kezdődött Kínában, a hivatalos bevezetésre pedig augusztus 29-én kerül sor.

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

A félig szilárdtest-akkumulátorral felszerelt MG4 változat még az év vége előtt megjelenik a piacon. A 4395 mm hosszú, 1842 mm széles és 1551 mm magas modell egyetlen, a hátsó tengelyen elhelyezett 120 kW (161 lóerő) teljesítményű elektromotorral rendelkezik. A hagyományos akkumulátorral szerelt MG4 ára 73.800 és 105.800 jüan között mozog Kínában (körülbelül 3,7 – 5,4 millió forint).

Ahogy már korábban írtuk, az MG4 megújult változata jelentős árcsökkentéssel lépett piacra, amely tovább növelheti a modell vonzerejét a vásárlók körében.

Drasztikus árcsökkenéssel újult meg az MG4

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás