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
auto

Álcázott elektromos BMW okozott balesetet a Mátrában

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

Súlyos baleset történt tegnap délelőtt a Mátrában, egy álcázott tesztautó átsodródott egy szabályosan közlekedő menetrend szerinti autóbusz sávjába és frontálisan nekiütközött – közölte a MÁV csoport a Facebook oldalán.

Kilenc embert, köztük az autóbusz vezetőjét, kórházba szállítottak. Az autóbusz totálkáros lett és jelentős mennyiségű üzemanyag folyt az úttestre. A műszaki mentés idejére a 24-es utat lezárták.

A Telex kérdésére a BMW megerősítette, hogy a balesetben érintett álcázott autó BMW gyártmányú volt. A Gyöngyösi TV beszámolója ezen a linken tekinthető meg.

Valószínűleg a debreceni BMW gyárban hamarosan gyártásba kerülő tisztán elektromos iX3 Neue Klasse modell lehetett a baleset részese. Az előszéria gyártása már 2024 végén megkezdődött, az idei év végéig pedig a sorozatgyártás is elkezdődik.

Az újdonság leleplezésére szeptember elején kerül sor Münchenben az IAA nemzetközi kiállításon, de a debreceni gyártás miatt álcafóliával ellátott példányokkal gyakran találkozhatunk a magyar utakon is.

Debrecenben utcai teszten a BMW Neue Klasse iX3 (fotó: Molnár Tamás)

A BMW iX3 50 xDrive modell a WLTP ciklus szerint mért hatótávja akár 800 km is lehet. A 6. generációs hajtásláncban első alkalommal használnak 800 voltos rendszert.

A nagyfeszültségű akkumulátor szerkezetileg is integrált eleme lesz az autónak. Az akkumulátorcsomag új, hengeres akkumulátorcellákból épül fel, melyek 20%-kal nagyobb energiasűrűséget kínálnak a korábbi prizmatikus cellákhoz képest

A 800 voltos rendszernek és az új akkumulátornak köszönhetően a maximális töltési teljesítmény 400 kW lehet, így 10 perc alatt akár 350 km hatótáv visszatölthető az erre alkalmas töltőoszlopokon. A 800 voltos rendszer ellenére az autó a 400 voltos töltőkkel is képes lesz együttműködni.

Az új platform kétirányú töltésre is lehetőséget nyújt. A V2L funkció maximum 3,7 kW teljesítménnyel képes külső elektromos eszközöket táplálni, de V2H funkció is elérhető lesz az otthoni energiatároláshoz, a V2G lehetőséggel pedig az energiarendszer aktív szereplőjévé válhat az autónk. A BMW DC falitöltőjével maximum 19,2 kW-os kétirányú energiaátvitelre lesz lehetőség.

Újdonság az automatizált, szabályalapú és mesterséges intelligencia alapú hibrid vezetéstámogató rendszer, amely 20-szor gyorsabb az előző generációnál. A fejlett rendszer autópályán és városban egyaránt támogatja a járművezetőt.

A „Heart of Joy” központi vezérlő és a BMW Dynamic Performance Control szoftver 10-szer gyorsabb adatfeldolgozást és reakciót biztosít. Az energiahatékonysághoz hozzájárul, hogy a fékezések 98 százalékában nem szükséges a hagyományos fékek használata, a regeneratív fékezés egészen álló helyzetig alkalmazható marad.

Az autóba BMW Panoramic iDrive kijelző- és kezelőrendszert építenek, amely közvetlenül a szélvédőre vetíti az információkat, a multifunciós kormány pedig haptikus visszajelzésre is képes lesz.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás