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
auto

30 százalékkal csökkent a BYD nyeresége

üzlet
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

1,145 millió tisztán elektromos és plug-in hibrid járművet adott el a BYD a második negyedévben, ami 14 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Ám egyelőre úgy néz ki, nem fog sikerülni a kitűzött 5,5 milliós éves eladási cél, és amit ennél is jobban zokon vettek a befektetők: 3,5 év után először csökkent a nyereség. Ráadásul jelentősen.

Volt már jobb is

Persze felesleges lenne temetni a BYD-t, hiszen az 5,5 millió értékesítési cél egy saját maguk által támasztott magas mérce. Ha csak az elemzők által most várt 5-5,2 millió darabot adják el idén, akkor is feljöhetnek a globális lista ötödik-hatodik helye környékére, valószínűleg maguk mögé utasítva a Stellantist.

Ami viszont meglepte az elemzőket, az a nyereség jelentős csökkenése volt.

2025 első negyedévéhez képest 30,5 százalékkal, 2024 második negyedévéhez képest pedig 29,9 százalékkal csökkent ugyanis a BYD eredménye – írja a CnEVPost.

A magyarázat a kínai autós portál és a Reuters által megkérdezett elemzők szerint is a hazai versenyben keresendő.

Az elmúlt hónapok eladásait valószínűleg nehezítette az is, hogy a kínai kormány fellépett az eladási adatokat mesterségesen felturbózó saját, vagy a kereskedésekre történő regisztrációk ellen. Ezek a járművek az eladási statisztikákat szépítették, ám a valóságban nullkilométeres használt autóként kerültek értékesítésre.

Trükköznek a kínai gyártók az eladási adatokkal?

A kínai kormányzat azt sem nézte jó szemmel, hogy az ellátási lánc szereplőit egyre jobban sarokba szorították a nagy autógyártók, amelyek csak nagyon hosszú határidőkkel fizettek és a beszerzési árakat is igyekeztek rendkívül alacsony szintre nyomni.

A fenti folyamatok hatására a 14 százalékkal növekvő eladások és a hasonló mértékkel, 9500 milliárd forintnak megfelelő jüanra emelkedő bevételek mellett a BYD adózott nyeresége „csak‟ 301 milliárd forintnyi kínai valuta lett.

Az erős első negyedév miatt azért az elmúlt hat hónap így is tisztességes, 13,8 százalékos növekedést mutatta a nyereségben, a bruttó marzs pedig 18 százalékot tett ki.

A Kínán kívül piacokon egyébként 145 százalékkal, 258 ezer darabra nőttek a cég eladásai. A hazai piacon a cég az új vezetéstámogató rendszerétől várta, hogy az árak csökkentése nélkül is el tudja érni értékesítési céljait, ám ez a stratégia nem vált be – írja a kínai oldal.

Reuters: a BYD visszavesz a termelésből és a növekedési tervekből

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás