A BYD, 16%-kal visszavette a 2025-ös eladási célját, így most már „csak” 4,6 millió járművet terveznek értékesíteni. Eredetileg 5,5 millió volt a cél, de a hazai verseny élesedése és a piac lassulása miatt többször is lefelé módosították a számokat az elmúlt hónapokban. A cég múlt héten arról számolt be, hogy negyedéves nyereségük 30%-kal, 6,36 milliárd jüanra (~267 milliárd forint) csökkent, ez több mint három éve az első visszaesés. Az ok elsősorban az erős árverseny Kínában, ami lefelé nyomja a haszonkulcsokat. A bevétel ugyanakkor 14%-kal nőtt, köszönhetően az erős nemzetközi eladásoknak. Forrás: cnevpost Az új cél 7%-os növekedést jelentene 2024-hez képest, ami a leglassabb ütem 2020 óta. 2025 első nyolc hónapjában a BYD az eredeti 5,5 milliós cél felét érte csak el, miután körülbelül 2,86 millió autót adtak el. A verseny is egyre kiélezettebb, míg a BYD eladásai alig nőttek augusztusban, a Geely 38%-kal több járművet értékesített, a Leapmotor új rekordot ért el 57.066 eladással, az Xpeng pedig megháromszorozta az eladásait. Válaszul a Geely megemelte a 2025-ös célját 2,71 millióról 3 millióra. Forrás: cnevpost A visszafogott kilátások mögött a kínai gazdaságot érintő szélesebb problémák állnak: lassuló kereslet, ingatlanpiaci visszaesés és a hatóságok árleszállítási figyelmeztetései. Elemzők is csökkentették várakozásaikat. A Deutsche Bank 4,7 millió, a Morningstar 4,8 millió eladott autót vár erre az évre. Mindezek ellenére a BYD részvényei az amerikai tőzsdén 2025-ben eddig 23,8%-kal emelkedtek. Kulcsár Dávid Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
A Rivian vezérigazgatója szerint elképesztő, hogy az amerikai autóipar a benzines járművek felé fordul