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 A Datahouse augusztusi adatsorából most nemcsak a villanyautó típusok és márkák aktuális rangsora, de az elektromos hajtás piaci részesdése is érdekes adat. 10 százalék fölé ment a villanyautók aránya. Típusok A típusok augusztusi listáján két modell válik ki egyértelműen a bolyból – az első és második Kia EV3 és BMW iX1 közel 100 eladott példánnyal. A két Tesla jelentősen lemaradva harmadik és negyedik, de ismerjük ezt a gyártónál, náluk mindig a negyedév utolsó hónapja van megnyomva. Az ötödik helyen a Renault 5 szerepel, a BYD pedig nem kevesebb, mint öt típussal képviselteti magát a TOP 20-ban. # Típus 2025. augusztus 1 KIA EV3 99 2 BMW IX1 90 3 TESLA MODEL 3 57 4 TESLA MODEL Y 42 5 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 31 6 BYD ATTO 3 30 7 BYD SEALION 7 28 8 BYD ATTO 2 27 9 HYUNDAI KONA 27 10 FORD PUMA 25 11 FORD CAPRI 21 12 BMW IX2 20 13 BYD SEAL 20 14 FORD EXPLORER 20 15 OMODA 5 19 16 HYUNDAI IONIQ 5 18 17 VOLVO EX30 18 18 BMW I4 17 19 BYD SEAL U 17 20 HYUNDAI INSTER 17 Egyéb: 275 Összesen: 918 Az első nyolc hónap után továbbra is a Tesla Model Y van az élen, amely év eleji lemaradását -2 százalékra csökkentette. Egészen pontosan 17 darabbal adtak el kevesebbet, mint tavaly. Mennyire tudják megtolni a negyedév végét úgy, hogy adminisztratív okok miatt akadoznak az átadások? A második továbbra is a Kia EV3, amely az utóbbi évek egyik legsikeresebb új belépője, a Niro méltó utódja. Nagyjából 100 darabbal van lemaradva a Tesla Model 3 a harmadik helyen, amelynek eladásai 10 százalékot csökkentek idén. A mérhető bázisról indulók közül a BMW iX1 és a BYD Seal U emelkedtek idén a legnagyobbat, de talán a legérdekesebb a temérdek új típus a listán: a TOP 20-ban nyolc új belépőnk van. # Típus 2025. január-augusztus Változás 1 TESLA MODEL Y 850 -2% 2 KIA EV3 539 – 3 TESLA MODEL 3 440 -10% 4 BMW IX1 370 487% 5 BYD ATTO 3 264 -11% 6 BYD SEAL 221 -6% 7 HYUNDAI KONA 190 -19% 8 VOLVO EX30 177 -64% 9 FORD EXPLORER 165 – 10 HYUNDAI IONIQ 5 164 48% 11 BYD SEAL U 161 229% 12 RENAULT 5 135 – 13 BMW I4 128 8% 14 HYUNDAI INSTER 126 – 15 BYD DOLPHIN 113 -44% 16 BYD SEALION 7 111 – 17 SKODA ELROQ 110 – 18 FORD CAPRI 108 – 19 FORD PUMA 99 – 20 BMW I5 97 110% Egyéb: 2552 – Összesen: 7120 +24% Egyelőre a Model 3 mellett a BYD Atto 3, Seal és Dolphin, a Volvo EX30, illetve a Hyundai Kona vesztették a legtöbb vásárlót az idei évben. Márkák A márkák rangsorát augusztusban a BYD vezette, mögötte egyetlen darabbal lemaradva a BMW-é az ezüst, majd egy kis szünettel a Kiáé a harmadik hely. A Tesla kereken 100 példánnyal a negyedik, míg a Hyundai egy paraszthajszállal beelőzve a Fordot az ötödik. # Márka 2025. augusztus 1 BYD 141 2 BMW 140 3 KIA 117 4 TESLA 100 5 HYUNDAI 71 6 FORD 70 7 RENAULT 34 8 MERCEDES 31 9 VOLKSWAGEN 27 10 VOLVO 26 11 SKODA 23 12 OMODA 19 13 LEAPMOTOR 18 14-15 MG 14 14-15 AUDI 14 16 OPEL 12 17 MINI 9 18 CUPRA 7 19 NISSAN 6 20-21 PEUGEOT 5 20-21 PORSCHE 5 Egyéb: 29 Összesen: 918 Az idei év mérlegében továbbra is a Tesla vezet – Magyarországon lényegesen kevesebb vevőt vesztett a márka, mint az európai átlag. A BYD második helye is fix, talán csak a növekedés kevesebb, mint amit a márkától megszoktunk, hiszen nagyjából a teljes piac bővülésének felel meg. A BMW viszont bekapcsolta az utánégetőket és nagyon stabil harmadik helyet szerzett. A Kia az EV3 szárnyain hozott 343 százalékos növekedést, míg a konszern-testvér Hyundai a BYD-hoz hasonló növekedést mutatott fel. A legtöbb vásárlót a Volvo és a Nissan veszítette a TOP 20 szereplői között. # Típus 2025. január-augusztus Változás 1 TESLA 1300 -6% 2 BYD 992 26% 3 BMW 814 88% 4 KIA 695 343% 5 HYUNDAI 564 26% 6 FORD 434 471% 7 MERCEDES 341 13% 8 VOLVO 298 -48% 9 VOLKSWAGEN 276 33% 10 SKODA 189 45% 11 AUDI 148 61% 12 RENAULT 147 332% 13 MINI 120 140% 14 TOYOTA 107 106% 15 OPEL 102 55% 16 CUPRA 95 36% 17 CITROEN 91 – 18 OMODA 74 – 19 NISSAN 71 -83% 20 PORSCHE 53 563% Egyéb: 209 – Összesen: 7120 +24% Konszernszinten csoportosítva az adatokat is első a Tesla, de a koreai testvérek együtt már majdnem megcsípték, miután eladásaikat idén megduplázták. A BYD ezen a listán harmadik és a BMW Csoport nagyon a sarkában van. A Volkswagen Csoport összes márkája együtt az ötödik helyre volt elég. # Cégcsoport 2025. január-augusztus Változás 1 TESLA 1300 -6% 2 HYUNDAI-KIA 1259 109% 3 BYD 992 26% 4 BMW CSOPORT 934 93% 5 VOLKSWAGEN CSOPORT 761 50% 6 FORD 434 471% 7 MERCEDES-BENZ 341 8% 8 GEELY 298 -48% 9 STELLANTIS 286 75% 10 RENAULT CSOPORT 157 234% 11 TOYOTA 133 82% 12 CHERY 74 – 13 NISSAN 71 -83% 14 SAIC 43 -76% 15 KG MOBILITY 18 -36% 16 HONDA 7 -92% 17 DONGFENG 5 – 18 MAZDA 4 33% 19 NIO 2 -67% 20 LUCID 1 – Egyéb: 0 – Összesen: 7120 +24% Hajtásláncok 2025 augusztusában 8649 új személyautót adtak el Magyarországon (+7%), ami 86 ezerre emelte az eddigi éves számot (+7%). A tisztán elektromos hajtás piaci részesedése augusztusban példátlanul magas, 10,6% volt, míg éves szinten 8,3 százalékra emelkedett az arány. A hagyományos, nem tölthető hibridek és a dízelek részaránya éves szinten enyhe csökkenést mutat, míg a plug-in hibridek helyzete lényegében nem változott. A hagyományos benzinesek részesedése három év alatt 16 százalékpontnyit csökkent. Ezt persze értékelhetnénk katasztrofális összeomlásnak, ha nem tudnánk, hogy az autógyártók lényegében a mild hibridekkel cserélték le őket, hogy legalább papíron csökkenjen flottájuk kibocsátása. A két hajtáslánc azonban együtt is öt százalékpontot veszített három év alatt, míg a villanyautók részesedése megduplázódott. A júliusi eladási adatok ebben a cikkben találhatók: Júliusban 70 százalékkal nőtt a villanyautók eladása Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!