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
auto

Augusztusban 10 százalék felett volt a villanyautók részesedése a magyar újautó-piacon

elektromos autó piac
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvcHJlc2FsZXMvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY0L3ByZXNhbGVzLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOS9raWEtZXY0LTYwMHg1MDAtMjAyNS0wOS0xMC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA5L2tpYS1ldjQtMTMwMHg2MDAtMjAyNS0wOS0xNS0xLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDkva2lhLWV2NC0xMzAweDYwMC0yMDI1LTA5LTE1LTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

A Datahouse augusztusi adatsorából most nemcsak a villanyautó típusok és márkák aktuális rangsora, de az elektromos hajtás piaci részesdése is érdekes adat.

10 százalék fölé ment a villanyautók aránya.

Típusok

A típusok augusztusi listáján két modell válik ki egyértelműen a bolyból – az első és második Kia EV3 és BMW iX1 közel 100 eladott példánnyal. A két Tesla jelentősen lemaradva harmadik és negyedik, de ismerjük ezt a gyártónál, náluk mindig a negyedév utolsó hónapja van megnyomva.

Az ötödik helyen a Renault 5 szerepel, a BYD pedig nem kevesebb, mint öt típussal képviselteti magát a TOP 20-ban.

# Típus 2025. augusztus
1 KIA EV3 99
2 BMW IX1 90
3 TESLA MODEL 3 57
4 TESLA MODEL Y 42
5 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 31
6 BYD ATTO 3 30
7 BYD SEALION 7 28
8 BYD ATTO 2 27
9 HYUNDAI KONA 27
10 FORD PUMA 25
11 FORD CAPRI 21
12 BMW IX2 20
13 BYD SEAL 20
14 FORD EXPLORER 20
15 OMODA 5 19
16 HYUNDAI IONIQ 5 18
17 VOLVO EX30 18
18 BMW I4 17
19 BYD SEAL U 17
20 HYUNDAI INSTER 17
Egyéb: 275
Összesen: 918

Az első nyolc hónap után továbbra is a Tesla Model Y van az élen, amely év eleji lemaradását -2 százalékra csökkentette. Egészen pontosan 17 darabbal adtak el kevesebbet, mint tavaly. Mennyire tudják megtolni a negyedév végét úgy, hogy adminisztratív okok miatt akadoznak az átadások?

A második továbbra is a Kia EV3, amely az utóbbi évek egyik legsikeresebb új belépője, a Niro méltó utódja. Nagyjából 100 darabbal van lemaradva a Tesla Model 3 a harmadik helyen, amelynek eladásai 10 százalékot csökkentek idén.

A mérhető bázisról indulók közül a BMW iX1 és a BYD Seal U emelkedtek idén a legnagyobbat, de talán a legérdekesebb a temérdek új típus a listán: a TOP 20-ban nyolc új belépőnk van.

# Típus 2025. január-augusztus Változás
1 TESLA MODEL Y 850 -2%
2 KIA EV3 539
3 TESLA MODEL 3 440 -10%
4 BMW IX1 370 487%
5 BYD ATTO 3 264 -11%
6 BYD SEAL 221 -6%
7 HYUNDAI KONA 190 -19%
8 VOLVO EX30 177 -64%
9 FORD EXPLORER 165
10 HYUNDAI IONIQ 5 164 48%
11 BYD SEAL U 161 229%
12 RENAULT 5 135
13 BMW I4 128 8%
14 HYUNDAI INSTER 126
15 BYD DOLPHIN 113 -44%
16 BYD SEALION 7 111
17 SKODA ELROQ 110
18 FORD CAPRI 108
19 FORD PUMA 99
20 BMW I5 97 110%
Egyéb: 2552
Összesen: 7120 +24%

Egyelőre a Model 3 mellett a BYD Atto 3, Seal és Dolphin, a Volvo EX30, illetve a Hyundai Kona vesztették a legtöbb vásárlót az idei évben.

Márkák

A márkák rangsorát augusztusban a BYD vezette, mögötte egyetlen darabbal lemaradva a BMW-é az ezüst, majd egy kis szünettel a Kiáé a harmadik hely. A Tesla kereken 100 példánnyal a negyedik, míg a Hyundai egy paraszthajszállal beelőzve a Fordot az ötödik.

# Márka 2025. augusztus
1 BYD 141
2 BMW 140
3 KIA 117
4 TESLA 100
5 HYUNDAI 71
6 FORD 70
7 RENAULT 34
8 MERCEDES 31
9 VOLKSWAGEN 27
10 VOLVO 26
11 SKODA 23
12 OMODA 19
13 LEAPMOTOR 18
14-15 MG 14
14-15 AUDI 14
16 OPEL 12
17 MINI 9
18 CUPRA 7
19 NISSAN 6
20-21 PEUGEOT 5
20-21 PORSCHE 5
Egyéb: 29
Összesen: 918

Az idei év mérlegében továbbra is a Tesla vezet – Magyarországon lényegesen kevesebb vevőt vesztett a márka, mint az európai átlag.

A BYD második helye is fix, talán csak a növekedés kevesebb, mint amit a márkától megszoktunk, hiszen nagyjából a teljes piac bővülésének felel meg. A BMW viszont bekapcsolta az utánégetőket és nagyon stabil harmadik helyet szerzett.

A Kia az EV3 szárnyain hozott 343 százalékos növekedést, míg a konszern-testvér Hyundai a BYD-hoz hasonló növekedést mutatott fel.

A legtöbb vásárlót a Volvo és a Nissan veszítette a TOP 20 szereplői között.

# Típus 2025. január-augusztus Változás
1 TESLA 1300 -6%
2 BYD 992 26%
3 BMW 814 88%
4 KIA 695 343%
5 HYUNDAI 564 26%
6 FORD 434 471%
7 MERCEDES 341 13%
8 VOLVO 298 -48%
9 VOLKSWAGEN 276 33%
10 SKODA 189 45%
11 AUDI 148 61%
12 RENAULT 147 332%
13 MINI 120 140%
14 TOYOTA 107 106%
15 OPEL 102 55%
16 CUPRA 95 36%
17 CITROEN 91
18 OMODA 74
19 NISSAN 71 -83%
20 PORSCHE 53 563%
Egyéb: 209
Összesen: 7120 +24%

Konszernszinten csoportosítva az adatokat is első a Tesla, de a koreai testvérek együtt már majdnem megcsípték, miután eladásaikat idén megduplázták.

A BYD ezen a listán harmadik és a BMW Csoport nagyon a sarkában van. A Volkswagen Csoport összes márkája együtt az ötödik helyre volt elég.

# Cégcsoport 2025. január-augusztus Változás
1 TESLA 1300 -6%
2 HYUNDAI-KIA 1259 109%
3 BYD 992 26%
4 BMW CSOPORT 934 93%
5 VOLKSWAGEN CSOPORT 761 50%
6 FORD 434 471%
7 MERCEDES-BENZ 341 8%
8 GEELY 298 -48%
9 STELLANTIS 286 75%
10 RENAULT CSOPORT 157 234%
11 TOYOTA 133 82%
12 CHERY 74
13 NISSAN 71 -83%
14 SAIC 43 -76%
15 KG MOBILITY 18 -36%
16 HONDA 7 -92%
17 DONGFENG 5
18 MAZDA 4 33%
19 NIO 2 -67%
20 LUCID 1
Egyéb: 0
Összesen: 7120 +24%

Hajtásláncok

2025 augusztusában 8649 új személyautót adtak el Magyarországon (+7%), ami 86 ezerre emelte az eddigi éves számot (+7%).

A tisztán elektromos hajtás piaci részesedése augusztusban példátlanul magas, 10,6% volt, míg éves szinten 8,3 százalékra emelkedett az arány.

A hagyományos, nem tölthető hibridek és a dízelek részaránya éves szinten enyhe csökkenést mutat, míg a plug-in hibridek helyzete lényegében nem változott.

A hagyományos benzinesek részesedése három év alatt 16 százalékpontnyit csökkent. Ezt persze értékelhetnénk katasztrofális összeomlásnak, ha nem tudnánk, hogy az autógyártók lényegében a mild hibridekkel cserélték le őket, hogy legalább papíron csökkenjen flottájuk kibocsátása.

A két hajtáslánc azonban együtt is öt százalékpontot veszített három év alatt, míg a villanyautók részesedése megduplázódott.

A júliusi eladási adatok ebben a cikkben találhatók:

Júliusban 70 százalékkal nőtt a villanyautók eladása Magyarországon

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás