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 Költségcsökkentés miatt nagyjából kilenc hónapot késik a jelenlegi Golf mexikói költözése az Automotive News Europe információi szerint, míg a kiadvány német testvérlapja további információkat tudott meg és úgy értesült, az is eldőlt melyik lehet az első SSP platformos autó. Nem unalmas az élet Wolfsburgban. Spórolás Négymilliárd eurót, több mint 1550 milliárd forintot akar megspórolni a Volkswagen, ezért lassít ambiciózus átalakítási projektjén – tudta meg az európai szaksajtó. A vállalat költségmegtakarítási programjáról már korábban is írtunk, a cég nyíltan beszél a célokról, de most konkrétumok is kiderültek arról, mely projekteket érinti a spórolás. Az elmúlt évtizedek legnagyobb költségcsökkentésére készül a Volkswagen A Volkswagen egyik jelentős lépése a jelenlegi Golf gyártásnak európai beszüntetése – a korábbi tervek arról szóltak, hogy a termelés Mexikóba költözik, Wolfsburgban pedig az elektromos utód fog készülni. Ez az elképzelés nem változott, ám az ütemen lassítanak. A Volkswagen korábbi tervei szerint 2026 végéig költözött volna a Golf gyártása Mexikóba, hogy helyet csináljon az elektromos generáció európai gyártóbázisának a főhadiszálláson. Ám a jelenlegi generáció jól fogy és a lassítás költségmegtakarítást is jelent, így nagyjából kilenc (más forrás szerint 6-12) hónappal eltolják a mexikói költözést. Ez azonban azt is jelenti, hogy a valószínűleg ID. Golf névre hallgató következő generáció nem érkezik meg 2029-ben, mint ahogy azt eddig tervezték. Állítólag a változások a T-Roc elektromos változatát is érintik, az is később jön majd. Pozsonyból jön az SSP Eközben az Automobilwoche a Volkswagen következő generációs SSP platformjáról szellőztetett meg friss információkat. VW New Auto: ez a Volkswagen stratégiája a következő 10 évre A Volkswagen 2021 júliusában jelentette be a Scalable Systems Platform (SSP) nevű új padlólemezét, amely az akkori tervek szerint 2026-ra készült volna el és az össze korábbi megoldás, az MEB és a PPE utódja lett volna a teljes konszern számára. A tervek azóta többször is változtak, ahogy a cég vezérigazgatóját is lecserélték. Legutóbb idén májusban hallottunk az SSP jelenlegi állásáról. Ekkor még úgy lehetett tudni, a cég végleges tervei szerint a platformot 2027-ben mutatják be és 2028 végén debütáló új Audi A3 vagy A4 lehet az első modell az új alapokon, de korábbi találgatások a Volkswagen ID. Golf és ID. Roc modelleket is emlegették, amelyek a jelenlegi Golf és T-Roc utódai lesznek. Kőbe vésték a jövő Volkswagenjeinek műszaki paramétereit A német autós szaklap szerint azonban most ismét változtak a tervek. A legfrissebb felállás az, hogy a 2029-ben bemutatásra kerülő új ID. Tuareg lesz az első SSP platformos autó. A cég zászlóshajójaként emlegetett Touareget a Volkswagen jelenleg Pozsonyban gyártja, ám a lap forrásai szerint túl költséges lenne a típus átállítása az Euro 7 normára, ezért az hamarosan – átmenetileg – utód nélkül szűnik meg. A tervek szerint azonban négy év múlva villanyautóként térhet vissza, így idő is lenne a pozsonyi gyár átépítésére, felkészítésére. A magas profittal gyártott nagy SUV amúgy is logikus választásnak tűnik egy új platform bevezetésére, hiszen itt könnyebben eltűnnek a kezdeti magas költségek – véli a lap. Az SSP-t egyébként jelenleg már a Rivian segítségével fejlesztik a németek, legalábbis ami a szoftveres oldalt illeti. Az Automobilwoche úgy értesült, hogy ez a munka jól halad, nem kell a korábbi CARIAD-éra csúszásaira számítani. Az SSP főpróbájára nem is kell 2029-ig várni. A Kínára kifejlesztett CSP nevű ága ugyanis már 2027-ben megérkezhet az első típussal és Amerikában is befut eddigre a szintén SSP alapú Rivian R2 széria. Az SSP egyes fejlesztései egyébként már hozzánk is megérkezhetnek 2027-ben, amikor az ID.Every1 tanulmányautó szériaváltozata gyártásba kerül. Az SSP a tisztán elektromos hajtás mellett EREV, azaz hatótávnövelt elektromosként is jelen lehet a piacon – ezeknél egy kis benzinüzemű generátor is tölti az akkumulátort. Állítólag az ID. Touaregnek is lehet ilyen változata, hogy meggyőzze a villanyautó-szkeptikusokat. IAA 2025: debütált a Volkswagen és a Rivian új kezdeményezése 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!