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
auto

Ismert név, vadonatúj alap: itt a megújult Renault Trafic

elektromos teherautó
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

A francia Solutrans 2025 szakkiállításon leplezte le a vadonatúj Trafic E-Tech Electric modelljét a Renault, amely nem csupán egy újabb kisteherautó a márka portfóliójában, hanem egy új technológiai korszak kezdete is. A teljesen elektromos meghajtású újdonság a Renault legelső terméke az Ampere által fejlesztett SDV (Software Defined Vehicle) architektúrán, mely 800 voltos gyorstöltési technológiát és akár 450 kilométeres hatótávot tesz lehetővé a WLTP-ciklus szerint.

Az 1980 óta gyártott Trafic egy népszerű, közepes méretű kisteherautó, mely több mint 2,5 millió eladott példánnyal büszkélkedhet világszerte. Az új, negyedik generáció modern külsőt, aerodinamikus formát kapott, rövid első túlnyúlással és hosszú tengelytávval. Az első fényszórók alatt egyedi kialakítású, letisztult fénycsík húzódik, a hátsó részén 3D-s, dupla függőleges vonalú fényjegyek jeleznek, a Trafic-logó pedig közvetlenül a hátsó ajtóra került. A karosszéria fekete műanyag alsó elemei és a testszínű panelek egyensúlyban mutatják a robusztus és modern megjelenést.

Az L1 változat 4,87 méter hosszú és 1,92 méter széles, 5,1 m³ rakodótérrel, míg az L2 típus 5,27 méter hosszú, 5,8 m³ rakodótérrel, 1,90 méteres magassággal, ami a legtöbb föld alatti parkolóba való bejutást biztosítja. A jármű kanyarköre 10,3 méter, megegyezik a Renault Clio fordulókörével. A nagy oldalsó és hátsó ajtók lehetővé teszik az Euro-raklapok egyszerű betöltését.

A műszerfal egy 10 colos műszeregységnek és egy 12 colos központi kijelzőnek ad helyet. A központi számítógép CAR OS operációs rendszert használ az Android Automotive OS alapjain. A rendszer felhőkapcsolattal rendelkezik, frissítései valós időben, távolról is telepíthetők. Az openR evo infotainment rendszer a 12 colos kijelzőn fut, a navigáció figyelembe veszi a jármű méreteit és a rakományt, optimalizált útvonalakat és töltési pontokat javasol, Google Asszisztens és Google Play alkalmazások integrációjával.

A jármű kétféle akkumulátorral rendelhető: az LFP kémiás változat 350 km WLTP hatótávval, illetve a nagy hatótávú NMC akkumulátor 450 km WLTP értékkel. Az összes akkucellát Európában gyártják, az akkumulátorokat Franciaországban, a Sandouville-i üzemben szerelik össze. Az 800 voltos platformnak köszönhetően az akkumulátor DC oszlopon 15%-ról 80%-ra 20 perc alatt feltölthető.

Az elektromos motor teljesítménye 150 kW, nyomatéka 345 Nm. A jármű vontatási képessége 2 tonna, terhelhetősége 1,25 tonna (homologizáció függvényében). A Trafic E-Tech V2L és V2G funkciókkal is rendelkezik, azaz képes külső eszközök töltésére, illetve a hálózatba visszatáplálni az energiát.

A biztonságot a Safety Coach és Safety Monitor funkciók támogatják, amelyek mesterséges intelligencia segítségével értékelik a vezetési stílust, és visszajelzést adnak a vezetőnek. A My Renault alkalmazás távolról lehetővé teszi a töltés előkészítését, a jármű helyzetének ellenőrzését és a karbantartás követését.

A kisteherautó sorozatgyártása 2026 végén indul, később a fülkés alvázas, a platós alvázas, billenőplatós, nyitott platós, valamint a zárt felépítményes kivitelek is csatlakoznak hozzá.

Hogy milyen új haszongépjárműveket tervez még piacra dobni a Renault, arról az alábbi cikkünkben írtunk.

Legendás modellneveket hoznak vissza a Renault új villanyautói

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás