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 A Porsche tegnap este bemutatta a Cayenne Electric modellt, így a sportos szabadidő-autó történetében először immár tisztán elektromos meghajtással is megvásárolható a hibrid és hagyományos típusok mellett. Aki az elektromos verziót választja, ráadásul a valaha készült legerősebb sorozatgyártott Porschét viheti haza. A Cayenne Electric két kivitelben érkezik: a belépőmodell 300 kW-os alap-, és 325 kW-os csúcsteljesítménnyel rendelkezik, 4,8 másodperc alatt fut fel 100 km/h-s tempóra, végsebessége pedig 230 km/óra. Mindez azonban semmi ahhoz képest, amire a testvére képes. A Cayenne Turbo Electric normál üzemben is 630 kW-ot (857 lóerőt) tud leadni, a tíz másodpercre aktiválható Push-to-Pass funkció pedig további 130 kW-ot ad ehhez hozzá. Ám az igazi erő a Launch Control aktiválásával szabadul fel: ekkor 850 kW-os (1156 lóerős) rendszerteljesítményt és 1500 Nm nyomatékot ereszt ki magából a villanyautó – ilyet még egyetlen, szériagyártásba vitt Porsche sem tudott felmutatni. Ezzel az SUV mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig 260 km/h. A villany-Cayenne nagy hangsúlyt fektet az energiamenedzsmentre is. Az SUV a Formula E versenyautókéval azonos, akár 600 kW-os rekuperációra képes. A Porsche elmondása szerint a hétköznapok során a fékezések 97 százalékát a villanymotorok végzik, a fékekhez alig kell nyúlni. A futómű alapáron adaptív légrugózást és Porsche Active Suspension Management (PASM) rendszert kap, továbbá elérhető a hátsókerék-kormányzás, a Turbóhoz pedig a Porsche Active Ride aktív felfüggesztés is hozzáadható. Mindkét modell ugyanazt az új fejlesztésű, 113 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátort használja, amelynek mintegy 108 kWh-ja hasznosítható. A WLTP szerint a Cayenne Electric akár 642 kilométert, a Turbo 623 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel. Az 800 voltos rendszer legfeljebb 390 kW-os töltést támogat (speciális körülmények között akár 400 kW is elérhető – jegyzi meg a gyártó), így a 10-80 százalékos töltés kevesebb mint 16 percet vesz igénybe, tíz perc alatt pedig akár 325 km hatótáv is betölthető az akkuba. Újdonság a Porsche Wireless Charging nevű indukciós otthoni töltés is, amely 11 kW teljesítménnyel működik, és elég hozzá ráállni az előre telepített padra. Vezeték nélkül lehet majd tölteni a Porsche elektromos autóit A formaterv a hagyományos Cayenne karakterét viszi tovább, modern részletekkel. A karosszéria 5,5 centivel hosszabb lett, a tengelytáv pedig 13 centivel nőtt, így a hátsó lábtér érezhetően tágasabb. A csomagtartó 781 literes, lehajtott ülésekkel 1588 literre bővíthető, elöl pedig további 90 literes frunk található. A modell akár 3,5 tonnát is vontathat felszereltségtől függően. A Turbo kivitel aktív aeroblade elemeket kapott a hátsó részen, amelyek nagy sebességnél javítják az áramlást és növelik a hatótávot. Az utastérben a Porsche Driver Experience új generációja debütál: egy ívelt, OLED kijelzőkből álló panel uralja a műszerfalat, amely kiegészül egy 14,25 colos digitális műszeregységgel és extraként 14,9 colos utasoldali kijelzővel. Elérhető AR-head-up display is, amely 87 colos vetített felületet jelenít meg a sofőr előtt. A márka emellett számos kényelmi extrát kínál – állítható hangulatmódok, változó fényáteresztésű panorámatető, panelfűtés, kommunikációs fénycsík, továbbfejlesztett digitális kulcs és új generációs hangvezérlés is szerepel a listán. Az új Cayenne Electricet már a magyar ügyfelek is össze tudják állítani a weboldalon. Az alapváltozat indulóára 44.510.349 forint, a Turbo 69.270.979 forintnál kezdődik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!