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 A Kia bemutatta a PV5 Chassis Cab modellt Lyonban, a SOLUTRANS 2025 kiállításon, Európa vezető haszongépjármű-ipari szakvásárán. A jármű a vállalat első teljesen elektromos, alvázas típusaként újabb mérföldkövet jelent a Platform Beyond Vehicle (PBV) stratégiában, amely ötvözi az elektromos hajtás teljesítményét, a moduláris sokoldalúságot és a kifejezetten az európai professzionális ügyfelek igényeire szabott alkalmazkodóképességet. Az Electric-Global Modular Platform for Service (E-GMP.S) platformra épülő, öt méternél rövidebb kisteherautó 1005 kilogrammos teherbírással rendelkezik (konfigurációtól függően), emellé – High Box felépítmény esetén – akár nyolc köbméteres rakteret kínál. Ezzel a nagyobb, D-szegmensű furgonok képességeit nyújtja, miközben megőrzi kompakt méreteit és 5,5 méteres fordulókörét a városi manőverezhetőség érdekében. fotó: Kia „A PV5 Chassis Cab bemutatása hangsúlyozza elkötelezettségünket amellett, hogy újradefiniáljuk, mit jelenthet egy kishaszongépjármű” – mondta Marc Hedrich, a Kia Europe elnök-vezérigazgatója. „Kompakt hatékonyságot ötvöz a nagyobb furgonok szállítókapacitásával, így egy felelős, rugalmas megoldást kínál az európai ügyfelek mindennapi működéséhez.” A jármű fejlesztése során a gyár mérnökei szorosan együttműködtek az európai felépítményezőkkel, amely így a professzionális felépítmények széles palettáját támogatja: többek között a Dropside változatot építőipari vagy mezőgazdasági eszközök szállításához, a Tipper modellt kommunális hulladékgyűjtéshez, háromféle Box Van kivitelt csomaglogisztikához – és mindezek mellett még hűtős kivitel is rendelkezésre áll. forrás: Kia A PV5 Chassis Cab kétfajta akkumulátorral lesz rendelhető: a kisebb, 51,5 kWh-s változat már a típus bevezetéskor elérhető lesz, a 71,2 kWh-s Long Range változat azonban csak 2026-ban fog érkezni. Ami a töltést illeti, jelenleg 11 kW-os AC és 150 kW-os DC gyorstöltés áll a vevők rendelkezésére, de a Kia ígérete szerint a későbbiekben lehetőség lesz 22 KW-os AC töltési képességgel is konfigurálni a járművet. A gyári dokumentációban szereplő adatok szerint mind a kisebb akkumulátorral szerelt, mind a Long Range változat képes 30 perc alatt 10-ről 80%-ra tölteni egyenáramról; a 11 kW-os fedélzeti töltőre és váltakozó áramra hagyatkozva pedig 4 óra 45 perc, illetve 6 óra 30 perc szükségeltetik ahhoz, hogy 10%-ról indulva elérjük a teljes töltöttséget. Az elektromos hatótáv a kialakítástól függően változik majd, de összehasonlításként: a nemrég bemutatott L2H1 Cargo akár 297 kilométeres hatótávot kínál a standard akkumulátorral, míg a Long Range kivitel 416 kilométer megtételére képes (WLTP-szerint). fotó: Kia A vezető és utasa kényelméről fűthető ülések, vezeték nélküli telefontöltő, fűthető kormánykerék és többféle tároló rekesz gondoskodik, mindezek mellett utastéri V2L-funkció is rendelkezésre áll. A biztonságról kettős gyűrűs acél exoskeleton és hátsó aláfutásvédelmi eszköz (RUPD) gondoskodik; ezeket fejlett vezetéstámogató rendszer (ADAS) egészíti ki, mely többek között adaptív tempomatot (sebességhatároló és stop&go funkcióval), sávkövető rendszert (kézérzékeléssel), sávtartó asszisztenst és sebességkorlátozást-kijelző rendszert (ISLA) foglal magában. A PV5 Chassis Cab a Kia iparágvezető, hét évre vagy 150.000 kilométerre szóló garanciájával érkezik, amely akár 260.000 kilométerig is meghosszabbítható. Az akkumulátorra külön nyolcéves garancia vonatkozik. fotó: Kia A gyártó az újdonság egy, valós felhasználási példáját is bemutatta: a jármű food truck-ká alakítva különleges kávéitalokat, valamint brioches aux pralines roses-t (hagyományos lyoni péksüteményt) kínál a SOLUTRANS 2025 látogatói számára. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!