PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

SUV formában is bemutatkozott a karikák nélküli AUDI

Az Audi egyszerre két partnerrel és két márkával építi jövőjét a világ legnagyobb autópiacán, Kínában, és az idei Kantoni Autószalonon mindkét márka a reflektorfénybe került egy-egy új premierrel.

A stand egyik fő látványossága a cég új, Kínának szánt almárkájának, az AUDI-nak második modelljét előrevetítő AUDI E SUV Concept. A 2024 végén létrehozott, kizárólag Kínában működő AUDI almárka a SAIC-kal közösen fejleszti modelljeit, a kínai digitális ökoszisztéma mély integrációjára építve. Első modellje, az E5 Sportback 2025 szeptemberében került piacra, és villámgyorsan több mint tízezer előrendelést gyűjtött be. Az új AUDI E SUV Concept a márka második sorozatgyártású modelljét, a 2026-ban érkező AUDI E8 SUV-t vetíti előre.

Az öt méternél hosszabb, impozáns SUV az AUDI-ra jellemző, kínai ízlésvilágra szabott dizájnnyelvet viseli: monolitikus felületek, markánsan formált kerékjárati ívek, függőlegesen rendezett digitális Matrix LED fényszórók és wraparound fénygrafika teszi karakteressé. A tetőn elhelyezett LiDAR-egység és a digitális visszapillantók felkészítik a modellt az fejlett autonóm funkciókra is.

A kétmotoros hajtáslánc akár 500 kW teljesítményt, az 109 kWh-s akkumulátor pedig 700 km feletti CLTC-hatótávot kínál. A 800 voltos rendszer 10 perc alatt 320 kilométernyi töltést biztosít ideális körülmények között. A modell kínai közlekedési sajátosságokra fejlesztett AUDI 360 Driving Assist System vezetéstámogató csomagot is kap, amely városi forgalomban, autópályán és parkolásnál is segíti a sofőrt.

Az AUDI almárka sajátossága, hogy névleg elkülönül az Audi négykarikás márkától: a jelvény betűlogó, nem a klasszikus embléma. Technológiáit nagyrészt a SAIC prémium elektromosautó-márkája, az IM Motors fejlesztései adják, és a kínálat várhatóan tisztán elektromos és hatótávnövelt (EREV) változatokból áll majd.

A guangzhoui szalon másik nagy premierje az Audi A6L e-tron, amely az A6L modellcsalád első tisztán elektromos tagja. Az A6L a helyi prémium szegmens egyik legfontosabb és legsikeresebb modellje csaknem négy évtizede, ezért az elektromos változat mérföldkő a márka számára.

A kifejezetten Kínára fejlesztett A6L e-tron a PPE-platformra épül, 107 kWh-s akkumulátora akár 770 kilométeres hatótávot kínál a CLTC-norma szerint, és 800 voltos technológiája villámgyors töltést biztosít. A 132 milliméterrel megnyújtott tengelytáv a hátsó sor kényelmét szolgálja – ez továbbra is kulcsigény a kínai prémium autók vásárlói körében. Digitális rendszereit az E3 1.2 elektronikai architektúrára épülő, helyi infotainment és fejlett vezetéstámogató technológiák teszik különlegessé.

A modell gyártását a Changchunban működő Audi FAW NEV Company végzi, amely a három PPE-alapú villanymodell – Q6L e-tron, Q6L Sportback e-tron és A6L e-tron – előállításáért felel. Mindhárom típus sorozatgyártása egyetlen éven belül indult el, ami jól mutatja az Audi által ígért gyorsítást a kínai offenzívában.

Megérkezett az Audi, amin már nincsenek karikák

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás