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
auto

2025 októberében 248 új tisztán elektromos kishaszongépjárművet értékesítettek hazánkban, ami darabszámban a második legerősebb hónap, amióta az adatokat követjük, részesedésben pedig példátlan eredményt szült.

A Datahouse adataiból az is jól látszik, hogy még teljesen nyílt a küzdelem a legnépszerűbb elektromos típus címért 2025-ben.

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

Az októberi személyautós statisztika itt található:

Rekordot döntött a magyar villanyautó-piac

Típusok

A típusok listáját októberben a Citroën ë-C3 furgon változata vezette, mögötte a konszern testvér Opel Combo végzett – ez a modell már szeptemberben is második volt. A dobogó legalsó fokára a Ford Transit Custom állhatott fel.

# Típus 2025. október
1 CITROEN C3 VAN 46
2 OPEL COMBO 37
3 FORD TRANSIT CUSTOM 35
4 TOYOTA PROACE CITY 17
5 MERCEDES CITAN 14
6 TOYOTA PROACE 13
7 FORD TRANSIT COURIER 11
8 TOYOTA PROACE MAX 10
9 DACIA SPRING VAN 9
10 GOUPIL G4 8
11 CITROEN JUMPY 7
12 FORD TRANSIT 6
13-14 RENAULT MASTER 5
13-14 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 5
15-16 CENNTRO LOGISTAR 260 4
15-16 CITROEN BERLINGO 4
17-18 MERCEDES SPRINTER 3
17-18 MERCEDES VITO 3
19-22 OPEL VIVARO 2
19-22 PEUGEOT BOXER 2
19-22 PEUGEOT PARTNER 2
19-22 VICTORY SCH1030BEV 2
Egyéb: 3
Összesen: 248

Az újabb erős hónapnak köszönhetően az éves listán az élre állhatott az Opel Combo, amely a második helyre szorította a Toyota Proace City-t. A Ford Transit Custom ebben a táblázatban is dobogós.

Ez a három típus egyelőre annyira közel áll egymáshoz, hogy december végéig még bármi lehet, egyelőre nehéz lenne megjósolni, melyikük végez az élen.

# Típus 2025.
január-október
Változás
1 OPEL COMBO 120 233%
2 TOYOTA PROACE CITY 113 61%
3 FORD TRANSIT CUSTOM 109
4 BYD ETP3 87 14%
5 FORD TRANSIT 81 -44%
6-7 CITROEN C3 78
6-7 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 78 26%
8 FORD TRANSIT COURIER 76
9 NISSAN TOWNSTAR 64 64%
10 MERCEDES CITAN 60 -31%
11 PEUGEOT PARTNER 52 247%
12 CENNTRO LOGISTAR 100 51 6%
13 TOYOTA PROACE MAX 50
14 TOYOTA PROACE 49 133%
15 MERCEDES SPRINTER 46 -13%
16 DACIA SPRING 33 -71%
17 MERCEDES VITO 29 -66%
18 CITROEN JUMPY 23 188%
19-20 OPEL MOVANO 22
19-20 RENAULT MASTER 22
Egyéb 171
Összesen: 1414 +36%

A TOP 20-ban a Ford Transit és a Dacia Spring elektromos verziói mellett a Mercedes modellpalettája, a Citan a Spring és a Vito eladásai csökkentek jelentősebben.

Márkák

A márkák versenyében két Stellantis brand, a Citroën és az Opel  szerezték meg az első és harmadik helyet októberben, köztük a Ford csípte el az ezüstöt. Igaz, a harmadik helyen holtverseny van, Toyotából is annyi fogyott, mint Opelből.

# Márka 2025. október
1 CITROEN 57
2 FORD 52
3-4 OPEL 40
3-4 TOYOTA 40
5 MERCEDES 20
6 DACIA 9
7 GOUPIL 8
8-10 VOLKSWAGEN 5
8-10 PEUGEOT 5
8-10 RENAULT 5
11 CENNTRO 4
12 VICTORY 2
13 MELEX 1
Egyéb 0
Összes: 248

Tíz hónap után a Ford és a Toyota első és második helye szinte biztosnak tűnik az év végére, míg a bronzmeccs családon belül, az Opel és a Citroën között dőlhet majd el.

Az idei évben a Mercedes, a Cenntro és a Dacia vesztették a legtöbb vásárlót.

# Márka 2025.
január-október
Változás
1 FORD 266 81%
2 TOYOTA 212 133%
3 OPEL 158 58%
4 CITROEN 140 278%
5 MERCEDES 135 -40%
6 BYD 87 14%
7 VOLKSWAGEN 79 13%
8 PEUGEOT 72 64%
9 NISSAN 64 64%
10 CENNTRO 61 -18%
11 RENAULT 39 333%
12 DACIA 33 -71%
13-14 FIAT 17 750%
13-14 MAXUS 17
15-16 GOUPIL 13 -13%
15-16 FARIZON 13
17 IVECO 3
18 VICTORY 2 100%
19-21 KGM 1
19-21 MELEX 1
19-21 NEXTEM 1
Egyéb: 0
Összese: 1414 +36%

Csoportszinten a Stellantis az abszolút első, ráadásul a harmadik Toyota európai LCV járműveit is ők gyártják. A Ford második helye biztosnak tűnik.

# Cégcsoport 2025.
január-október
Változás
1 STELLANTIS 387 111%
2 FORD 266 81%
3 TOYOTA 212 133%
4 MERCEDES-BENZ VANS 135 -40%
5 BYD 87 14%
6 VOLKSWAGEN CSOPORT 79 13%
7 RENAULT CSOPORT 72 -40%
8 NISSAN 64 64%
9 CENNTRO 61 -18%
10 MAXUS 17
11-12 GEELY 13
11-12 GOUPIL 13 -13%
13 IVECO 3
14 VICTORY 2 100%
15-17 KG MOBILITY 1
15-17 MELEX 1
15-17 NEXTEM 1
Egyéb: 0
Összesen: 1414 +36%

Hajtáslánc

Idén októberben 2039 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, ami négy százalékos növekedés és az éves számokat 19 ezer fölé lökte. Egyelőre egyébként a 2025-ös LCV piac 6 százalékos mínuszban viszont 2024-hez képest.

Minden bizonnyal új rekord azonban, a rendkívül magas, 12 százalék feletti tisztán elektromos arány az októberi eladási adatokban, ami éves szinten is 7,5 százalék közelébe növelte a hajtáslánc részesedését.

Bár darabszámban továbbra is 2024 júniusa a rekorder 286 elektromos kisáruszállítóval, a mostani 248 darab 12 százalékos októberi részesedést eredményezett, ami példátlan. Örülnénk neki, ha ez egy új trend kezdete lenne, de valószínűbb, hogy inkább a tömbösített kiszállítások mellékterméke az adat.

Az október végéig eladott 1414 elektromos kisáruszállító viszont már most több, mint a tavalyi egész éves értékesítés.

2025 első tíz hónapjában természetesen továbbra is a dízel dominált az LCV piacon, az elektromos hajtás pedig stabilan a második. Benzinesből, hagyományos és plug-in hibridből, valamint mild hibridből együtt fogyott nagyjából annyi, mint tisztán elektromos furgonból.

Az előző hónap statisztikája az alábbi linken található:

Ismét több mint 100 elektromos kisáruszállító fogyott Magyarországon

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás