Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A svájci Bernben rendezett Transport.CH kiállításon a Scania bemutatta a norvég Asko Norge AS-szel folytatott együttműködését, amelynek keretében hidrogén-üzemanyagcellás teherautókat vizsgálnak valós üzemi körülmények között. A két vállalat évek óta szoros partneri kapcsolatot ápol egymással; az Asko a fenntartható logisztika egyik meghatározó szereplőjeként stratégiai jelentőségű tapasztalatokat szolgáltat majd a fejlesztésekhez. fotó: Scania Az együttműködés célja a technológia teljesítményének, gyakorlati megvalósíthatóságának és üzleti potenciáljának felmérése. Bár a járművek egyelőre nem kaphatók kereskedelmi forgalomban, a Pilot Partner program szerves részét képezik. „A valós fuvarozási körülmények között végzett tesztekből derül ki igazán, mi működik jól a gyakorlatban és hogyan tudjuk elősegíteni a továbblépést” – mondta Tony Sandberg, a Scania Pilot Partner programjának vezetője. Az első tapasztalatok bíztatóak: a Scania elektromos hajtáslánc-technológiájának és a hidrogén üzemanyagcellás rendszernek a kombinációjával a teherautók akár 1000 kilométeres hatótávolságot is elérhetnek egyetlen feltöltéssel; ráadásul működésük során mindössze vízgőz távozik a kipufogón keresztül, ami jelentős lépés a szén-dioxid-mentes szállítmányozás felé. fotó: Scania Sandberg hozzátette: „Az Asko határozott elkötelezettsége és proaktív hozzáállása kulcsfontosságú az átállás felgyorsításában. A próbaüzemi tesztekből nyert tapasztalatokat közösen gyakorlati tudássá alakítjuk, amely az egész iparág javát szolgálja.” A Pilot Partner kezdeményezés célja, hogy a Scania ügyfeleivel közösen próbálja ki és értékelje a különböző technológiákat – az elektromos megoldásoktól kezdve a hatótávnövelő belső égésű motorokon át egészen az olyan feltörekvő alternatívákig, mint az üzemanyagcella. A program lényege a valós körülmények közötti tesztelés: a városi elosztófuvarozástól a távolsági szállítmányozásig minden területet lefedve vizsgálják a technológiák teljesítményét, üzemeltetési hatékonyságát és a tulajdonlás teljes költségére gyakorolt hatását. „Itt találkozik az innováció az alkalmazhatósággal” – mondja Sandberg. „Az ügyfelekkel szoros együttműködésben a próbaüzemi tesztekből valódi előrelépést teremtünk, és megerősítjük a Scania vezető szerepét a fenntartható fuvarozási iparág területén.” Az Asko és a Scania elektromos teherautók terén kialakult együttműködésének első eredményeit tavaly Norvégiában néztük meg. Nem vártak tovább a hidrogénre – elektromosra cserélte teherautóit az Asko forrás: Scania Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!