Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Stratégiai megállapodást kötött a Ford és a Renault, amelynek értelmében a franciák Ampere üzletága fog két elektromos modellt gyártani az amerikai márka számára. Az sem kizárt, hogy a kisteherautók terén is közös munka kezdődik. Mindenkinek jó A Ford az utóbbi években az elektromos átállásra tett fel szinte mindent Európában, ám ezzel párhuzamosan azt is eldöntötték, hogy nem fognak minden méretkategóriában versenyezni, és utód nélkül szüntettek meg egy sor olyan jól ismert típust, mint a Fiesta, az Escort, vagy a Mondeo voltak. Az új, elsősorban a Volkswagen MEB platformjára épülő modellek, mint az Explorer és a Capri, vagy az amerikai gyártmányú Mustang Mache-e és a krajovai Puma Gen-E azonban eddig csak mérsékelt sikert arattak. Arról már lehetett az elmúlt hónapokban hallani, hogy a vállalat újragondolja európai terveit és bővíteni fogja a modellpalettát. Ennek mentén az első bejelentés a közelmúltban egy új plug-in hibrid Bronco volt, amely valószínűleg Valenciában készül majd. Most viszont ennél egy sokkal nagyobb horderejű lépésről számolt be a cég: stratégiai megállapodást kötöttek a Renault-val, amely két Ampere modell Ford változatáról szól, de a jövőben kiterjedhet majd a kisáruszállítókra is. Bár sok konkrétumot nem jelentettek most be, az európai szaksajtó azt a fülest kapta, hogy az egyik újdonság egy új Ford Fiesta lesz, amely az AmpR Small platformra épül majd és a Renault észak franciaországi üzemében fogják gyártani. Ez valószínűleg a Renault 4/5 és az új Nissan Micra rokona lesz. A tervezést és a gyártást a franciák végzik majd, de a Ford felel a dizájnért, valamint a menettulajdonságokért. Az újdonság 2028-ban érkezhet. A másik új típusról még kevesebb információ van, de úgy hírlik, az elektromos Pumát válthatja majd egy még korszerűbb műszaki alapokra tervezett villany SUV a B-szegmensben. A Puma Gen-E az idei évtől kapható és a román Krajovában készül hagyományos társai mellett. Bár a Ford szakemberei jó munkát végeztek, a jelenlegi Puma alapvetően egy belső égésű platform, amit elektrifikáltak. Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója és François Provost, a Renault Group vezérigazgatója. Jim Farley, a Ford vezetője azt kérte az újságíróktól, ne állítsák be úgy ezt a bejelentést, mintha valami gond lenne a Volkswagen együttműködéssel, mert erről nincs szó. A vezérigazgató szerint a korábbi MEB platformok kapcsán nagyon alapos ismeretekkel rendelkeznek a VW erősségei, képességei kapcsán és fontolóra vették a kooperáció kiterjesztését a kisautókra is. Ám miután megvizsgálták az alternatívát, úgy ítélték meg, a Renault a megfelelő partner, mert egyrészt nagyon gyorsan tudnak fejleszteni – az új Twingo 21 hónap alatt készült el –, másrészt sokkal kedvezőbb költségekkel dolgoznak. Édes kis teher A két vállalat szándéknyilatkozatot írt alá a kisteherszállítók kapcsán is, amelyben a két cég a vezetők szerint jól kiegészítené egymást a modellkínálat és a földrajzi erősségek terén. A Ford nagyon sikeres az egytonnás teherbírású furgonok és a pickupok kategóriájában, de a vállalat úgy érzi, hogy ezt a Renault jól ki tudná egészíteni a kéttonnás kisteherautók és a kisméretű furgonok kínálatával. A Ford török üzeme gyártja a Transit mellett már a Volkswagen Transporter modelljeit is, míg dél-afrikai gyáruk a saját pickupjaik mellett a németek Amarok típusát állítja elő. Cserébe a Volkswagen a Transit és Turneo Connect modelleket gyártja lengyel üzemében a Caddy testvéreiként. Ez a partneri viszony sincs veszélyben, a Renault és a Ford fel fogja ajánlani a németeknek, hogy csatlakozzanak hozzájuk a további modellek közös gyártásához. Európában is villanymotor kerülhet a Ford ikonikus SUV-jába Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!