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
auto

Kiderült, mit tud a Volkswagen tízmilliós villanyautója

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

Egyre közelebb kerülünk a Volkswagen ID2 modellcsalád gyártásához és most a vállalat úgy döntött, hogy végre lerántja a leplet az ID. Polo műszaki adatairól.

Nagyon érdekes számokat mutattak.

Kevesebb találgatás

A 25 ezer eurós, nagyságrendileg tízmillió forintos kisautók az MEB+ platformra épülnek, amelynek egyik újítása, hogy a hátsó helyett elsőkerék-hajtást kapunk. Ennek nem biztos, hogy mindenki feltétlenül örül, de az már valószínűleg osztatlan sikert arat, hogy a Volkswagen Unified Cell nevű saját akkucellájából lesz LFP kémiás változat is.

Volkswagen ID. Polo
85 kW
Volkswagen ID. Polo
99 kW
Volkswagen ID. Polo
155 kW
Volkswagen ID. Polo
GTI
Hosszúság (mm) 4053
Szélesség (mm)
tükrök nélkül
1816
Magasság (mm) 1530
Tengelytáv (mm) 2600
Csomagtartó (l) 435/1243
Ülőhelyek száma 5
Nettó akkukapacitás (kWh) 37 52
Akkukémia LFP NMC
Cellák elhelyezése cell-to-pack
Meghajtás Elsőkerék
Motorgeneráció APP 290
Teljesítmény
(kW/LE)
85/116 99/135 155/211 166/226
WLTP hatótáv (km) ~320-330* 450 <450*
Maximális töltési teljesítmény (kW) 90 130
Ár (EUR) 24.990* ?
*Villanyautósok.hu tipp

A Volkswagen egyelőre még nem közölte az egyes változatok típusmegjelöléseit, csak annyit tudunk, hogy a legerősebb a GTI nevet kapja, így a többit ideiglenesen a motorteljesítményükkel jelöltük a táblázatban.

A két olcsóbb verzió egy nettó 37 kWh-s LFP akkut kapott, amelyhez hatótávot nem közöltek, de a nagyakkus alapján nagyságrendileg valahova 320-330 kilométer környékére tippeljük a WLTP adatot.

A 85 kW (116/LE) teljesítményű, belépő szintű verzió lesz az, amit az órásplakátokon 25 ezer eurós áron látunk majd – ez az alap indulóár. Hogy ezt sikerül-e 10 forinttal a lélektani 10 millió forintos küszöb alatt tartania majd a Porsche Hungáriának, azt nem tudjuk, de mivel úgyis kevesen lesznek, akik az égvilágon semmi extrát nem rendelnek majd a feltehetőleg eléggé lecsupaszított alapváltozatba, mi úgy gondoljuk, nem hagyják ki a 9.999.990 forintos szalagcímek marketingerejét.

Ennél bizonyosan drágább lesz majd a picit erősebb, 99 kW (133 LE) teljesítményű második modell, mi ugyanazt az akkupakkot kapja. Bár a kis LFP-pakk 90 kilowattos töltési csúcsteljesítménye elsőre nem hangzik túl biztatónak, a nettó 37 kWh kapacitáshoz ez nem feltétlenül rossz és szinte biztosan fél óra alatt tartja majd a 10-80-as időt.

A nagyakkus változatok NMC kémiával készülnek, cserébe a nagyobb energiasűrűség miatt 52 kWh a felhasználható energia. Ezzel a 155 kW (211 LE) teljesítményű harmadik változat akár 450 WLTP kilométerre is képes lehet – ez az egyedüli hivatalos hatótávadat, amit megadtak és mi feltételezzük, ezt erre a változatra kell érteni.

Lesz ugyanis ugyanezzel a pakkal egy még erősebb GTI is, amit nyilván a sportosságra hegyeznek ki, ezért valószínűleg valamivel szerényebb lesz a hatótávja, de szerintünk feltehetőleg ez is 400 km felett lesz még. A két nagyakkus változat töltési csúcsteljesítménye 130 kW, ami szintén nem rekord az akkukapacitáshoz mérten, de a töltési görbe nélkül nehéz többet mondani. Egyes jól értesült német influenszerek 23 perces 10-80-as töltésről beszélnek.

A Volkswagen kiemeli, hogy a négyméteres kisautó belső tere 19 milliméterrel hosszabb, mint a jelenlegi hagyományos Polóé, de a csomagtartó is a negyedével, 435 literre nőtt.

A Spanyol gyártású kisautó még 2026-ban megérkezik, de egyelőre csak annyi látszik biztosnak, hogy valamikor a második negyedévben várható a testvére, a Cupra Raval és csak ezután szállítják az ID. Polót.

Megnyílt az olcsó Volkswagenek akkuszereldéje

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás