Kínában már lassan minden sarkon épül egy autógyár, ahol valamely vállalat kisebb-nagyobb sikerrel elkezdi termelni a maga elektromos autóját a végtelennek tűnő kereslet kielégítésében reménykedve, így a világ másik végéről nézve már nem is olyan könnyű számon tartani, hogy melyik gyártóra érdemes komolyabban odafigyelni. A NIO azonban mindenképpen a legígéretesebbek közé tartozik, hiszen a 2014-ben megalakult start-up egy rendkívül nagy tudású, és megfizethető elektromos sportterepjáróval tört be a piacra év elején, melyhez saját akkumulátor-cserélő hálózatot is épít, emiatt pedig a kínai Teslaként vált híressé. Az ES8 SUV-t már több mint tízezer ember megvásárolta a távol-keleti országban, a minap pedig a kisebb és olcsóbb ES6 is bemutatkozott Sanghajban a vállalat második villanyautójaként, ha a Nürburgringen sebességrekordot felállító gyönyörű sportautót, az EP9-et nem számoljuk. NIO ES6 Az ES6-ot két teljesítményfokozattal választhatják a vásárlók attól függően, hogy hány lóerőt szeretnének maguk alatt érezni a vezetéskor, továbbá az akkumulátor is kétféle méretben kérhető. A Standard fokozatot a két villanymotor együttesen 435 ló erejével hajtja (320 kW), ami 5,6 másodperces gyorsulást eredményez 0 és 100 km/h között. A 70 kWh-s akkumulátor 410 kilométerre elegendő energiát tud magába szívni a NEDC szerint, a 84 kWh-s akkupakk felett ülve pedig 480 kilométert autózhatunk két töltés között. A Standard változat indulóára nagyjából 51 827 amerikai dollár (14,7 millió forint), ha viszont több hatótávot szeretnénk, akkor további 7200 dollárt kell kifizetnünk. A Performance verzió 80 kW-tal tud többet, ami 4,5 másodpercre csökkenti a NIO szabadidő-autójának gyorsulását, és a várható hatótáv is több egy kevéssel. Akinek az erősebb ES6-osra fáj a foga, az vagy 57 600, vagy 64 800 dollárért juthat hozzá az aksi kapacitásától függően. A végsebesség mindkét teljesítményfokozatnál 200 km/h-ra lett korlátozva. A két villany-SUV között egyébként külsőre nem egyszerű különbséget tenni, csupán néhány vonás nem stimmel teljesen. A különbözőséget sokkal inkább az ülések száma adja, ezért a választás előtt mindenképpen érdemes megszámolni, hány tagból áll a családunk (ha eddig ezt nem tettük volna meg), hogy tudjuk, hét ülésre van-e szükségünk, vagy beérjük öttel is. Ha megelégszünk a kisebb ES6-ossal, akkor az indulóárat tekintve közel 14 000 dollárral marad több a zsebünkben. Az új villanyautó már rendelhető, a legelső kiszállítások júniusban esedékesek. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!