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 Miután október végén egy a Teslához gyakornoki pozícióra jelentkező Reddit-felhasználó egy úgynevezett Megapack berendezés teszteléséről posztolt, hamar elterjedt a híre, hogy a kaliforniai autógyártó energetikai divíziója egy új, a Powerpack akkumulátorok kapacitásánál jóval nagyobb energiatároló berendezést készít. Hivatalos információk híján ez csupán találgatás volt, ám teljes mértékben megalapozott, tekintve, hogy egyre nagyobb és nagyobb akkumulátorok épülnek a villamosenergia-hálózat támogatására világszerte, amiknél már célszerűbb magasabb kapacitású egységekre cserélni a Powerpack aksikat. Ugyan a Tesla továbbra sem erősítette meg, hogy a Megapack valóban a Powerpack nagytestvére, most az Electrek birtokába jutottak egy új kaliforniai gigaakkumulátornak a tervei, melyek megerősítik, hogy bizony egy vadonatúj energiatároló egységet rejt a Megapack elnevezés. Korábban beszámoltunk róla, hogy a kaliforniai Moss Landingben négy hatalmas akkumulátor is épül, melyből a második legnagyobbhoz, egy 182,5 MW/ 730 MWh-s gépezethez a Tesla fogja szállítani a Gigafactory 1-ben készített akkukat. Az Electrek újságírói arról írnak, hogy ez a projekt fog először Megapack egységeket használni, azonban a megszerzett dokumentációk egy még ennél is nagyobb, 300 MW/1200 MWh-s akiról szólnak, ráadásul a Vistra Energy felirattal ellátva, így sokkal valószínűbb az a lehetőség, hogy a Megapack nem a Tesla nevével fémjelzett projektben fog elsőként feltűnni, hanem a Dynegy (Vistra Energy) által épített rekord méretű energiatároló építőegységeiként. A PV Magazine júliusi cikke szerint akkoriban még nem született döntés arról, hogy a Vistra Energy honnan fogja beszerezni a lítium-ion aksit a saját projektjéhez, és mivel nincs tengernyi vállalat, mely 2020-ig ekkora kapacitást le tudna gyártani, könnyen lehet, hogy itt is a Tesla lesz a beszállító. Forrás: Electrek Ami a Megapackot illeti, a dokumentum szerint az 1200 MWh-s energiatárolóhoz 449 egységre lesz szükség, ami azt jelenti, hogy egy Megapack 2673 kWh (tehát 2,673 MWh) kapacitással bír. A jelenlegi Powerpack 2 energiatároló kapacitásának közel tizenkét szeresét a tervek szerint 7,14-szer 1,6 méteres konténerben fogják elhelyezni. Forrás: Electrek A Tesla szóvivője nem kommentálta a Megapackról kiderült részleteket, ám nem is kérdés, hogy mind az új berendezésről, mind a gigantikus energiatárolókról sokat fogunk még hallani a közeljövőben. Csak az 1,2 GWh-s akkumulátor nagyobb kapacitást jelent, mint amit a Tesla Energy az első három évében telepített, és ez még csak egyetlen darab azok közül, melyek a világ különböző pontjain nyugdíjba küldik a csúcserőműként használt gázturbinás füstgyárakat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!