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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Miután október végén egy a Teslához gyakornoki pozícióra jelentkező Reddit-felhasználó egy úgynevezett Megapack berendezés teszteléséről posztolt, hamar elterjedt a híre, hogy a kaliforniai autógyártó energetikai divíziója egy új, a Powerpack akkumulátorok kapacitásánál jóval nagyobb energiatároló berendezést készít. Hivatalos információk híján ez csupán találgatás volt, ám teljes mértékben megalapozott, tekintve, hogy egyre nagyobb és nagyobb akkumulátorok épülnek a villamosenergia-hálózat támogatására világszerte, amiknél már célszerűbb magasabb kapacitású egységekre cserélni a Powerpack aksikat. Ugyan a Tesla továbbra sem erősítette meg, hogy a Megapack valóban a Powerpack nagytestvére, most az Electrek birtokába jutottak egy új kaliforniai gigaakkumulátornak a tervei, melyek megerősítik, hogy bizony egy vadonatúj energiatároló egységet rejt a Megapack elnevezés. Korábban beszámoltunk róla, hogy a kaliforniai Moss Landingben négy hatalmas akkumulátor is épül, melyből a második legnagyobbhoz, egy 182,5 MW/ 730 MWh-s gépezethez a Tesla fogja szállítani a Gigafactory 1-ben készített akkukat. Az Electrek újságírói arról írnak, hogy ez a projekt fog először Megapack egységeket használni, azonban a megszerzett dokumentációk egy még ennél is nagyobb, 300 MW/1200 MWh-s akiról szólnak, ráadásul a Vistra Energy felirattal ellátva, így sokkal valószínűbb az a lehetőség, hogy a Megapack nem a Tesla nevével fémjelzett projektben fog elsőként feltűnni, hanem a Dynegy (Vistra Energy) által épített rekord méretű energiatároló építőegységeiként. A PV Magazine júliusi cikke szerint akkoriban még nem született döntés arról, hogy a Vistra Energy honnan fogja beszerezni a lítium-ion aksit a saját projektjéhez, és mivel nincs tengernyi vállalat, mely 2020-ig ekkora kapacitást le tudna gyártani, könnyen lehet, hogy itt is a Tesla lesz a beszállító.

Forrás: Electrek

Ami a Megapackot illeti, a dokumentum szerint az 1200 MWh-s energiatárolóhoz 449 egységre lesz szükség, ami azt jelenti, hogy egy Megapack 2673 kWh (tehát 2,673 MWh) kapacitással bír. A jelenlegi Powerpack 2 energiatároló kapacitásának közel tizenkét szeresét a tervek szerint 7,14-szer 1,6 méteres konténerben fogják elhelyezni.

Forrás: Electrek

A Tesla szóvivője nem kommentálta a Megapackról kiderült részleteket, ám nem is kérdés, hogy mind az új berendezésről, mind a gigantikus energiatárolókról sokat fogunk még hallani a közeljövőben. Csak az 1,2 GWh-s akkumulátor nagyobb kapacitást jelent, mint amit a Tesla Energy az első három évében telepített, és ez még csak egyetlen darab azok közül, melyek a világ különböző pontjain nyugdíjba küldik a csúcserőműként használt gázturbinás füstgyárakat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.