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
auto
2024. 05. 29. szerda

Ebben az évben már biztosan nem fogják megkapni autójukat az Audi e-tron megrendelői, miután a gyártó az Electrive hírportál kérdéseire válaszolva megerősítette, hogy legelső sorozatgyártott tisztán elektromos modelljének kiszállítására csupán 2019 elején kerül sor. A sportterepjáró gyártása már szeptemberben megkezdődött, ám október közepén több hírportál is arról számolt be, hogy valamilyen szoftveres hiba következtében négy hetet, de akár több hónapot is csúszhat a villanyautó érkezése. A hírek tehát igaznak bizonyultak, ám az Audi egyelőre nem tisztázta, hogy a 2019 eleje pontosan mit is takar. Az viszont kiderült, hogy valóban a szoftverekben keresendő a gikszer, aminek következtében nem sikerült megszerezni a szükséges típusengedélyeket a Federal Motor Transport Authority (Kraftfahrt-Bundesamt) német közlekedési hatóságtól. Az Audi munkatársa elmondta, hogy a vállalat kiemelten fontosnak tartja a makulátlan felhasználói élményt, így azon nyomban orvosolta a hibát, ami azonban egy új homologizációs eljáráshoz vezetett. Amint ez véget ér, már indulhatnak is az első járművek az egyre türelmetlenebb vásárlókhoz.

A helyzetet tovább komplikálja, hogy az Audi által korábban felvázolt ütemterv szerint a foglalás érvényét veszíti, amennyiben 2019. január 1-jéig nem köttetik meg az adásvételi szerződés. A gyártó azt nem erősítette meg, hogy továbbra is áll-e ez a feltétel, de azt ígéri, hogy mindenképpen felhasználóbarát megoldást fog keresni az adódó problémákra, és az elkövetkezendő hetekben fel fogja venni a kapcsolatot a rendeléssel rendelkező vásárlókkal. Eddig összesen több mint 15 ezren tették le a 2000 eurós foglalót az elektromos szabadidő-autóra.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.