Fontos útvonalon telepített 350 kW-os töltőt az EVgo

Az EVgo 2016 decemberében elsőként kezdte meg 350 kW-os töltőállomásának építését az Egyesült Államokban, ám végül nem sikerült mindenki más előtt elkészülni és bekapcsolni az ultra magas teljesítményt kínáló elektromos autó-töltőt. Sőt, alulmaradva a Volkswagen leányvállalataként működő Electrify America gyorsaságával szemben még Kaliforniában sem az EVgo nyitott először 350 kW-os töltést kínáló állomást. Két évnyi építkezés és bővítés után azonban most az USA egyik legkiterjedtebb töltőhálózatát üzemeltető vállalat projektje is a végéhez ért, miután a napokban hivatalosan is megnyílt a kaliforniai Bakerben elhelyezett töltőállomás. A helyszín remekül lett kiválasztva, ugyanis a töltők az ország nyugati felének egyik legfontosabb útvonalán, Los Angeles és Las Vegas között az I-15-ös autópálya mentén találhatók. Az autósok által használt töltési teljesítménynek az EVgo állomásán csupán az autó technológiája szab határt, ugyanis 50, 150, 175, és 350 kW közül is választhatnak a felhasználók, ami természetesen majd akkor lesz igazán hasznos, ha megjelennek az ekkora teljesítménnyel tölthető villanyautók. Az azonban már most is fontos szempont, hogy ne kelljen sokat várni a töltőkre, így a bakeri állomáson összesen hat darab található (2 x 50 kW, 2 x 150 kW, 1 x 175 kW, 1 x 350 kW), ráadásul mindegyikhez CCS és CHAdeMO csatlakozó is jár.

A tisztább és okosabb töltés érdekében a töltőállomás tetején egy 20 kW-os napelem-rendszer lett elhelyezve, melynek megtermelt energiáját egy 60 kW/ 88kWh-s, használt BMW akkumulátorokból álló energiatároló raktározza el szükség esetén. Ha valaki a két amerikai nagyváros között jár, és töltésre van szüksége, vagy csak egy technológiai kiállítást szeretne szemügyre venni, azt napi 24 órában várja az EVgo állomása.

Baker egy 735 lelkes népszámlálási lakóövezet (tehát még csak nem is település) a Death Valley déli csücskében 144 km-re Las Vegastól. Legfontosabb bevételi forrása a Los Angeles és Las Vegas közötti autópályán közlekedők által generált turizmus. Az emberek főleg enni és üzemanyagot tankolni állnak meg a semmi közepén, így nem csoda, hogy ide a Tesla is épített már egy 40 állásos Supercharger állomást. Elhelyezkedését tekintve igazi bravúr, hogy két cég is képes volt kiépíteni ultranagy teljesítményű töltőkhöz szükséges elektromos teljesítményt egy olyan helyszínre, aminek az elektromos hálózata biztosan nem ilyen terhelésre volt tervezve.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.