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
auto
2024. 04. 19. péntek

A BMW mai sajtóközleménye szerint a BMW Group és a Daimler AG aláírt egy hosszú távú technológiafejlesztési együttműködést. A projekt az automatizált járművezetésre koncentrál, azaz a vezetéstámogató rendszerek, az autópályán használható vezetésautomatizálás és különféle parkolási megoldások fejlesztése a fő cél. Az együttműködés keretein belül 1200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnök fog együtt dolgozni.

Az együttműködés célja az új technológiák fejlesztésének felgyorsítása, így a tervek szerint már 2024-ben megjelenhetnek a kifejlesztett megoldások a személyautók sorozatgyártásában. Természetesen az együttműködés ellenére a két német autóipari multi egymástól függetlenül, saját márkaarculataikhoz igazítva alkalmazza majd a kidolgozott technológiákat.

Az együttműködésnek mindkét gyártó biztosít helyszíneket, így a BMW Group unterschleißheimi automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központjában, a Mercedes-Benz sindelfingeni járműtechnológiai központjában, valamint a Daimler AG immendingeni teszt- és technológia-központjában egyaránt közös munka folyik majd. A fejlesztőmunka elsődleges célja több modellosztályban alkalmazható, intelligens vezetéstámogató rendszerek érzékelőinek, adattároló, adatkezelő és adatfeldolgozó egységeinek, különböző funkcióinak és szoftveres vezérlésének kifejlesztése áll.

A BMW Vision M Next tanulmányautó fejlesztése

A fejlesztés során a két gyártó az automatizált járművezetés korszakában is a biztonságot helyezi mindenek elé, ezért a BMW Group és a Daimler AG az Aptiv, az Audi, a Baidu, a Continental, a Fiat Chrysler, a HERE, az Infineon, az Intel és a Volkswagen közreműködésével kidolgoztak egy „Safety First for Automated Driving” elnevezésű jelentést. Ez a dokumentum részletezi az automatizált járművezetés 3. és 4. szintjének biztonságtechnikai fejlesztéseit, elemzi az egyes alkotóelemek biztonságát és megbízható működését, így elvárás, hogy az intelligens technológiák kiszámíthatóbban, megbízhatóbban és biztonságosabban vezessenek, mint egy átlagos járművezető.

A BMW Group 2006 óta dolgozik az automatizált járművezetés fejlesztésén számos specialistával, beszállítóval és alvállalkozóval együttműködve. A München melletti unterschleißheimi innovációs központban egy szoftverfejlesztő részleg dolgozik az automatizált járművezetés fejlesztésén, melynek innovációit a BMW Group világszerte több mint hetven gépkocsival teszteli közúton is, így a tervezőmérnökök hétköznapi szimulációk és különleges vezetési szituációk alapján is fejleszthetik a mesterséges intelligenciát.

A 2021-re ígért BMW iNEXT az automatizált járművezetés 3. szintjét alkalmazza majd, ezt követően kísérleti projektekként a következő, 4. szintet képviselő járműtechnológiai innovációk is megjelennek már az utakon.

A Daimler és a Bosch is együttműködnek az automatizált autóvezetési fejlesztésekben

A Daimler AG párhuzamosan dolgozik az automatizált járművezetés több szintjének fejlesztésén. Az aktív biztonsági rendszereket a vállalat a kezdetek óta házon belül fejleszti. 2019-ben a Daimler AG San José-ban indítja el a Bosch-sal közösen egy kísérleti projektjét, amelyben valódi nagyvárosi forgalomban tesztelik az önvezető járműtechnológia 4. és 5. szintjét. A tervek szerint mire a technológia sorozatgyártásba kerül, tökéletesen megbízható lesz bármilyen vezetési szituációban és minden járműkategóriában, azaz személyautóktól kezdve teherautókon keresztül buszokban is alkalmazható lesz.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.