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
auto
2024. 04. 20. szombat

Német szakértő szerint a hidrogéné a jövő

egyéb

Az Auto Express arról ír, hogy Dr. Felix Gress, a Continental kommunikációs vezetője bátor jóslatba bocsátkozott, véleménye szerint 2030-ra az akkumulátoros elektromos autók eladását megelőzik a hidrogénnel hajtott autók. Gress azzal támasztotta alá a kijelentését, hogy a villanyautók ár-érték aránya nagyon rossz a hagyományos, dízel vagy benzin üzemanyaggal működő járművekhez képest.

Azt nem vitatta, hogy rövid távon az elektromos autóké lehet a főszerep, de ennek oka csak az, hogy az üzemanyagcellás autók még nem érettek a sorozatgyártásra, azonban az akkumulátoros autók számos korláttal rendelkeznek, ezért jósolja a következő évtizedben a hidrogénre áttérést, így 2030-ra különösen nagy hatótávolsággal rendelkező hidrogénüzemű személyautók és teherautók is piacra kerülhetnek.

Gress azt is hozzátette, hogy az elektromos autókat nehezen fogadják el az autóvásárlók, mert magasabb áron kisebb hatótávolságot nyújtanak, még nagyon sokáig lesznek olyan felhasználók, akiknek egyszerűen nem elegendő az akkumulátorokkal elérhető hatótáv.

Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás sorozatgyártású személyautó

Gress véleménye részben összecseng a BMW fejlesztési vezetőjének, Klaus Frölich véleményével, hiszen mindketten úgy vélik, a vásárlóknak egyszerűen nem felelnek meg az akkumulátoros autók. Az viszont alapvető különbség, hogy Frölich a hibridekben, Gress pedig a hidrogén üzemanyagban látja a jövőt.

Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy éppen a hidrogénnel hajtott üzemanyagcellás autókra nincs vásárlói igény, legalábbis a már évek óta kapható Toyota Mirai alacsony eladásai erre utalnak. Bár a Toyotán kívül a Hyundai is gőzerővel fejleszti üzemanyagcellás autóját, a hidrogén népszerűségén a közelmúltban Norvégiában történt hidrogén töltőállomás robbanás sem javít, még akkor sem, ha azóta kiderült a robbanás oka, és a töltőállomások többségét újranyitották.

Egy korábbi cikkünkben részletesen ismertettük a hidrogén üzemanyagként való felhasználásának nehézségeit és költségeit.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.