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
auto
2024. 04. 19. péntek

Csak ebben az évben 8 új tisztán elektromos autót indít el a Volkswagen – hangzott el a Genfi Autószalon helyett megtartott online bemutatón, annak ellenére, hogy idén elsősorban a plug-in hibridek képviselték a gyártó elektrifikációs aktivitását. Az elmúlt napokban mutatkozott be az új Touareg R a legerősebb modellként a kínálatban, ami konnektoros hibrid változatban is elérhető lesz együttesen 340 kW (körülbelül 460 lóerő) teljesítménnyel. Szintén képes tiszta üzemmódban működni az új Golf GTE is, ezekről mind adott ki részletes sajtóközleményt a Volkswagen az elmúlt napokban. Ami újdonságként szerepelt a közvetítésben, és a villanyautós közösség számára sokkal izgalmasabb, mint egy zöld rendszámmal fenntarthatónak álcázott hibrid behemót, az az I.D.-család következő tagjának említése.

Az I.D. Crozz néven megismert koncepciót a németek egészen idáig I.D. Nextként emlegették, utalva arra, hogy ez lesz a következő megvásárolható villanyautó a MEB padlólemezre épülő sorozatban. Régóta tudjuk viszont, hogy folytatódik az I.D. 3-mal elkezdett számozás, és a Crozz I.D. 4 néven kerül majd a kereskedésekbe – ezt most először erősítette meg a gyártó.

A Volkswagen legelső teljesen elektromos sportterepjárója még az idén megjelenik, majd pedig Európában, Kínában, és az Egyesült Államokban egyaránt gyártásba és forgalmazásra kerül. Specifikációként annyit árult el a wolfsburgi cég, hogy eleinte hátsókerekes meghajtással lesz kapható az autó, de később érkezik hozzá összkerék-hajtás is. A legnagyobb tudású változat 500 kilométeres hatótávot tud majd a WLTP szerint, ami a VW elmondása szerint nagyban köszönhető annak, hogy a tervezők óriási figyelmet fordítottak az aerodinamikára.

Belső képeket egyelőre nem láthatunk, de műszerfalon főként az érintőfelületek kapják a főszerepet a kezelésben, illetve intelligens hangvezérlést is tud majd az I.D. 4. Csakúgy, mint az I.D. 3, ez a jármű is karbonsemlegesen érkezik majd a piacra, azaz a gyártással járó emisszió csökkentése mellett az elkerülhetetlen üvegházhatású gázkibocsátást valamilyen módon ellensúlyozza majd a vállalat. Apropó I.D. 3, a VW természetesen nem emlegette az autó szoftverproblémáit, de továbbra is tartja magát a nyári megjelenéshez.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.