HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

2021-től szállítják Európába a Byton M-Byte modelljét

A teljes műszerfalon végig érő, hatalmas, széles kijelzővel érkező Byton M-Byte világszerte már 65 000 előrendelést kapott, amelyből 25 000 Európából érkezett, tudhatjuk meg a kínai gyártó tegnap kiadott sajtóközleményéből. Az előlegfizetési rendszer 2020 második felében startol majd Európában, amelyben 500 euró befizetésével erősíthetjük meg a vásárlási szándékunkat. Az autók szállítása két fázisban indul majd, 2021 végén néhány kiemelt európai országban kezdik meg az autók átadását. Ezek Svájc, Németország, Norvégia, Franciaország, Hollandia és Svédország. Ezekben az országokban a Byton már kiskereskedelmi szerződéseket is kötött egy-egy a helyi piacon komoly tapasztalatokkal rendelkező céggel. Európa további országaiban csak a második hullámban kezdődhetnek majd meg a szállítások. A gyártó tervei szerint a legelső európai Byton bemutatóterem 2021 második negyedévében nyílhat meg Zürichben.

A Byton M-Byte a prémium szegmenst célozza meg, körülbelül 45 000 eurós (ÁFA és állami támogatások nélkül) induló árral. A belépő modell 72 kWh kapacitású akkumulátort és hátsó villanymotort kap, melynek csúcsteljesítménye 200 kW (272 Le). A kisebb akkuval szerelt  modell hatótávolsága 360 kilométer lesz a WLTP mérési ciklus szerint. Az összkerék hajtású modell 300 kW (408 Le) teljesítményű villanymotorjainak energiaellátását egy nagyobb, 95 kWh-s akku biztosítja, így a WLTP hatótáv 435 kilométer lehet. Készül majd hátsó kerék hajtású változat is a nagyobb akkuval, 460 km WLTP hatótávval.

Amerikában ingyenes töltést kínálnak az M-Byte vásárlók számára, Európában egyelőre hasonló kedvezményről nincs hír, azt azonban ezúttal is hangsúlyozták, hogy a Byton fontosnak tartja az egyszerű és kényelmes töltési lehetőséget is. Európában szerződést kötöttek a müncheni Digital Charging Solutions (DCS) céggel, így az M-Byte tulajdonosok Európa 28 országában egyetlen előfizetéssel használhatják majd a legtöbb szolgáltató több mint 150 000 töltőpontját. Az integrált töltési szolgáltatás előnye nem csak töltésindításkor, de fizetéskor is érezhető lesz, hiszen havonta egyetlen számla ellenében rendezhetik majd az autósok a töltési díjakat.

A gyártó az M-Byte európai változatának töltési lehetőségeiről is közzétett néhány információt. Az autó természetesen CCS2 szabványos csatlakozót kap majd, amellyel az európai AC és DC töltési infrastruktúrával egyaránt kompatibilis lesz. Az autóhoz a tervek szerint kínálnak majd 22 kW-os mobil töltőt, amely a jármű csomagtartójában tárolható és kiegészíti a szintén megvásárolható 22 kW-os fali töltődobozt, amelyet a vásárlók otthonába telepíthet a szakképzett partner.

Nyilvános DC töltőoszlopokon az autó akár 150 kW-os töltési teljesítménnyel lesz tölthető, így a 95 kWh-os akkumulátor töltési ideje 0-80% között kb. 35 perc, azaz ebben a tartományban az átlagos töltési teljesítmény 130 kW körül alakul. Hasonlóan impozáns adatokat eddig talán csak az Audi e-Tron esetében tapasztalhattunk. Az akku 22 kW-os töltővel körülbelül négy és fél óra alatt tölthető 100%-ra.

Az autó és a töltők Bluetooth, Wifi és 4G hálózaton csatlakoznak egy felhőalapú háttérrendszerhez, így a Byton alkalmazásán keresztül követhető és vezérelhető a töltés, lehetőség lesz távoli töltés indításra és leállításra, a számlák megtekintésére, az egyes töltők rendelkezésre állásának, teljesítményének és árazásának megtekintésére egyaránt.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.