Leállt a Škoda CITIGOe iV és a VW e-UP gyártása

A Škoda CITIGOe iV és a Volkswagen e-UP a legolcsóbb újként megvásárolható elektromos autó, a gyakorlatban azonban ezt a címet mindössze néhány hétig birtokolta 2019 végén, amíg a vevők elkapkodták a teljes 2020-as Magyarországra szánt készletet. Az autók ára a kereskedésekben a listaárból adott kedvezményekkel és a (jelenleg átdolgozás alatt álló, ezért szünetelő) állami támogatás igénybevételével 5 millió forint közelébe csökkent.

A szállításokat 2020 elején már meg is kezdték, néhány példány már a magyar utakon is fut (legalábbis a Škoda változatból biztosan), azonban a teljes 2020-as mennyiséget eladták, így sokan csak hosszabb várakozás után kaphatják meg az autójukat.

A Volkswagen pozsonyi gyáregysége (fotó: Volkswagen)

Számukra különösen rossz hír, hogy visszavonásig leállt autók gyártása. Mindkét autót, valamint a nálunk nem forgalmazott SEAT Mii testvérmodellt egyaránt a Volkswagen pozsonyi üzemében gyártják. A Reuters beszámolója szerint Peter Pellegrinim szlovák miniszterelnök vasárnap arról beszélt, hogy előfordult egy esetlegesen koronavírusos eset egy olyan üzemben, amely a megye legnagyobb magánszektorbeli munkaadója. A Volkswagen nem erősítette meg, hogy valóban a pozsonyi Volkswagen gyárról van szó, azt azonban bejelentették vasárnap, hogy hétfőn megkezdik a gyár leállítási folyamatát. A leállás azóta meg is történt, a pozsonyi mellett a Martin és Stupava üzemeket is leállították hétfőn, „további értesítésig”, azaz határozatlan időre.

EZT OLVASTAD MÁR?  Linkgyűjtemény kezdő villanyautósoknak

„Reméltük, hogy a koronavírus helyzet a hétvége során enyhül, azonban ez sajnos nem történt meg” – mondta Oliver Grunberg, a Volkswagen Szlovákia igazgatóságának elnöke a járvány általános elterjedését kommentáló nyilatkozatában.

Szlovákia az első országok között volt Európában, ahol lezárták a határokat és jelenleg is csak szlovák állampolgárok léphetnek be az országba, de ők is két hetes karanténnal kénytelenek megkezdeni az otthon töltött időt, így például a gyár külföldről ingázó alkalmazottai számára is lehetetlenné válna a hazautazás, pontosabban azt követően újra munkába állni.

Természetesen a gyártás néhány hetes leállása és az ezért esetlegesen elhúzódó kiszállítások problémája elenyésző, amennyiben ez az ára a vírus terjedése elleni hatékonyabb védekezésnek.

Elektromos autót használsz?