Bevásárolni mindenki szokott, így ennek ideje ideálisnak tűnik a rendszeres villanyautó töltéshez. Magyarországon 2016-ban kötelezővé tették a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek parkolójában az elektromos autó töltőoszlopok telepítését, de a telepítések nehezen indultak meg. Bár az utóbbi egy évben végre felpörögni látszanak az események, az üzletek túlnyomó többségébe 22 kW AC töltők kerülnek, amelyekről a jelenleg forgalomban lévő autók ~90%-a 3,6-7,2 kW töltési teljesítményre képes csupán, így egy félórás vásárlás alatt 20-30 kilométerre elegendő áramot kapunk. Szerencsére néhány üzlet parkolójába 25, ill. 50 kW teljesítményű DC töltőoszlopok is kerültek, melyek lényegesen gyorsabb töltésre alkalmasak, az ilyeneknél akár 150-200 kilométerre szükséges üzemanyagot is betölthetünk bevásárlásra szánt 30 perc alatt. Új ingyenes töltőket telepített az ALDI és az E.ON Szerte a világban egyre inkább anélkül is meglátják a vevőcsalogatás lehetőségét az üzletláncok a töltőoszlop telepítésben, hogy ezt kötelezővé tennék nekik. Ráadásul egyre több helyen nagy teljesítményű DC töltőoszlopokat helyeznek el a parkolókban. Az Aldi Süd sajtóközleménye szerint a következő 5 évben összesen 1500 helyszínen telepítenek töltőoszlopokat Németországban. Az idei év végéig 200 üzletbe kerül töltési lehetőség, majd évente körülbelül 300-zal nő a töltővel ellátott egységek száma. A nagyvárosokban elhelyezkedő és autópálya közeli üzletek parkolóiba 150 kW töltési teljesítményű 2 karos villámtöltőket telepítenek, melyek megosztják a teljesítményt a két töltőkar között. A kisebb településeken ennél alacsonyabb teljesítményű töltők telepítése várható. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter helyezte üzembe az Aldi Süd első töltőállomását (fotó: Aldi Süd) A projektet tovább szépíti, hogy az Aldi Süd üzletek tetejét már korábban befedték napelemekkel és az Aldi Süd ezektől függetlenül is 100%-ban zöld energiát használ, így Németországban már 2017 óta karbonsemlegesen működik. 2025 végére azt az ambiciózus célt tűzték ki maguk elé, hogy a teljes cégcsoport abszolút üzemi kibocsátását legalább negyedével csökkentsék 2016-hoz viszonyítva. Ennek a projektnek a része a villanyautó töltő telepítés is. A saját célkitűzések mellett a stratégiai beszállítók felé is hasonló elvárásokat fogalmaztak meg. Utóbbi azért nagyon fontos lépés, mert az ellátási láncban 75%-ban ők felelősek az emisszióért. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!