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 Valamikor 2020 második felében egy újabb elektromos meghajtású járművel bővül a Citroën kínálata: az ë-Jumpert a hatodik elektromosított modellként vezeti fel palettájára a francia márka, és ez lesz egyben a harmadik zéró kibocsátású kisteherautó a kisebb ë-Jumpy, valamint a személyszállításra tervezett megfelelője, az ë-Spacetourer után. Mivel a cél az egész PSA Csoporton belül közös, azaz az LCV (Light Commercial Vehicle) szegmens teljes elektromosítása, a jövő évtől a Berlingót is hazavihetik a vásárlók belsőégésű motor nélkül. A Citroën megfogalmazása szerint az ë-Jumper a hagyományos meghajtású testvérének valamennyi képességét megörökölte, majd az elektromos hajtáslánc előnyeivel ötvözte azokat, melyek között például a nulla kibocsátású zónákként megjelölt városközpontokba való szabad behajtás, illetve az alacsonyabb teljes tulajdonlási költség említhető. A villanyos változat is négyféle kialakításban rendelhető, összesen négy hossz, három tengelytáv, és három magasság kombinációjában, hogy az autó minden olyan feladat elvégzésére alkalmas legyen, amit eddig a felhasználók a hagyományos Jumperrel elvégezhettek. A raktér mérete sem csökkent, a leghosszabb és legmagasabb változatban 17 köbméter rakományt lehet szállítani, a hasznos teher pedig az alvázas kabin kialakításban a legnagyobb, 1890 kilogramm. Az ë-Jumper ugyanazon két akkumérettel választható, mint a Peugeot e-Boxer. A 37 kWh-s aksival körülbelül 200 kilométer lesz a hatótáv WLTP-ben, 70 kWh akkuval pedig 340 kilométer körül alakul az egy töltéssel autózható távolság. A villanymotor teljesítménye 96 kW 260 Nm nyomatékkal. Az akkumulátort váltakozó áramon 3,7 és 22 kW közötti teljesítményen lehet tölteni a gyárilag mellékelt kábellel, míg a nyilvános DC töltőoszlopokon maximum 50 kW-ot képes felvenni az akkumulátor. A lítium-ion aksira adott garancia 8 év/160 000 km 70%-os kapacitásig. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!