Bemutatkozott a Citroën ë-Jumper

Valamikor 2020 második felében egy újabb elektromos meghajtású járművel bővül a Citroën kínálata: az ë-Jumpert a hatodik elektromosított modellként vezeti fel palettájára a francia márka, és ez lesz egyben a harmadik zéró kibocsátású kisteherautó a kisebb ë-Jumpy, valamint a személyszállításra tervezett megfelelője, az ë-Spacetourer után. Mivel a cél az egész PSA Csoporton belül közös, azaz az LCV (Light Commercial Vehicle) szegmens teljes elektromosítása, a jövő évtől a Berlingót is hazavihetik a vásárlók belsőégésű motor nélkül.

A Citroën megfogalmazása szerint az ë-Jumper a hagyományos meghajtású testvérének valamennyi képességét megörökölte, majd az elektromos hajtáslánc előnyeivel ötvözte azokat, melyek között például a nulla kibocsátású zónákként megjelölt városközpontokba való szabad behajtás, illetve az alacsonyabb teljes tulajdonlási költség említhető. A villanyos változat is négyféle kialakításban rendelhető, összesen négy hossz, három tengelytáv, és három magasság kombinációjában, hogy az autó minden olyan feladat elvégzésére alkalmas legyen, amit eddig a felhasználók a hagyományos Jumperrel elvégezhettek. A raktér mérete sem csökkent, a leghosszabb és legmagasabb változatban 17 köbméter rakományt lehet szállítani, a hasznos teher pedig az alvázas kabin kialakításban a legnagyobb, 1890 kilogramm.

EZT OLVASTAD MÁR?  Villanyautós újdonságokkal készül a Hyundai a Frankfurti Autószalonra

Az ë-Jumper ugyanazon két akkumérettel választható, mint a Peugeot e-Boxer. A 37 kWh-s aksival körülbelül 200 kilométer lesz a hatótáv WLTP-ben, 70 kWh akkuval pedig 340 kilométer körül alakul az egy töltéssel autózható távolság. A villanymotor teljesítménye 96 kW 260 Nm nyomatékkal. Az akkumulátort váltakozó áramon 3,7 és 22 kW közötti teljesítményen lehet tölteni a gyárilag mellékelt kábellel, míg a nyilvános DC töltőoszlopokon maximum 50 kW-ot képes felvenni az akkumulátor. A lítium-ion aksira adott garancia 8 év/160 000 km 70%-os kapacitásig.

Elektromos autót használsz?