Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Az osztrák klímavédelmi minisztérium által a napokban közzétett tervezet szerint már 2030-tól tilos lenne belsőégésű motorral felszerelt személyautót, kis és közepes haszongépjárművet, illetve kétkerekű gépjárművet regisztrálni Ausztriában. Szakértők számításai szerint az említett szegmenseknek 2030-ra teljesen kibocsátásmentessé kell válniuk ahhoz, hogy az ország elérje a 2040-re kitűzött klímasemlegességet. Az osztrákok úgy gondolják, hogy az autógyártók európai flottájára vonatkozó átlagos CO2-kibocsátási limit folyamatos és szigorú csökkentésével már öt évvel korábban meg lehet szabadulni a légszennyező technológiától, mint 2035, ahogyan azt az Európai Bizottság a Fit for 55 klímavédelmi javaslatcsomagban megfogalmazta. Ausztriában a regisztráció tiltása 2032-től a buszokra, 2035-től pedig a 18 tonnánál nehezebb haszongépjárművekre is vonatkozna. Itt az uniós klímacsomag, mely nyugdíjba küldi a hagyományos autókat Az osztrák Mobility Master Plan 2030 hangsúlyozza, hogy az átállást nem szabad úgy megvalósítani, hogy minden, jelenleg az utakon használatban lévő hagyományos vagy hibrid autót tisztán elektromosra cserélnek – ehelyett az lenne a kívánatos, ha csökkenne az egyéni motorizált közlekedés aránya, és a tömegközlekedés, valamint a testmozgással járó közlekedési módok kerülnének előtérbe. Az előbbinek a részarányát az utazásokon belül a jelenlegi 27 százalékról 40-re, a gyalogos, vagy biciklis utak arányát pedig 23-ról 35 százalékra növelné a minisztérium. Kiemelt figyelmet kap a vasúti közlekedés, amely számára jelentős fejlesztéseket ígér a kormányzat, hogy megfelelő alternatívát kínáljanak a távolsági autós közlekedéshez, de ezzel párhuzamosan a vasúti áruszállítás arányát is növelni tervezik. Aki mégis az autózást választaná, azt kibővített töltőhálózat várja majd az autópályák mentén, valamint a P+R parkolókat is felszerelik töltőpontokkal. Forrás: ÖBB Leonore Gewessler, az Osztrák Zöld Párt színeiben politizáló közlekedési és klímavédelmi miniszter kihangsúlyozta, hogy az autózás jövője elektromos, és ezt a jövőt egy olyan úton kell megközelíteni, ami úgy szolgálja az emberek érdekeit, hogy közben védi az éghajlatot. Jelenleg az ország CO2-kibocsátásának 30%-át továbbra is a közlekedési szektor teszi ki, de a villanyautók népszerűségének erősödését jól mutatja, hogy júniusban már a regisztrációk közel 14%-a elektromos autó volt. A Mobility Master Plan 2030 egyelőre egy 72 oldalas tervezet, ami térképként és iránytűként szolgál a döntéshozók és a piaci szereplők számára. A részletek és konkrét projektek ez alapján kerülnek kidolgozásra a következő években. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!