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 Egy óriási, „Tiszta levegőt!” felirattal ellátott plakátot eresztettek le a Greenpeace magyarországi aktivistái ma reggel a budapesti Váralagút bejáratánál, így üzenve a települési és országos szintű döntéshozóknak – kiemelve a kormányt –, hogy az emberéletek megóvása érdekében mielőbb vezessenek be levegőtisztasági intézkedéseket. Forrás: Greenpeace Magyarország A környezetvédő szervezet közleményében ismételten hangsúlyozza, hogy évente több mint 13 ezer magyar ember hal meg idő előtt a rossz levegőminőséghez köthető okokból, ráadásul a jelenlegi helyzet különösen aggályos, miután számos tudományos jelentés bizonyítja, hogy a szennyezett levegő nemcsak megkönnyíti a koronavírus terjedését, de még a betegség lefolyását is súlyosabbá teszi az emberi szervezetben. A szennyezett levegőjű nagyvárosok lakóira veszélyesebb a COVID-19 Mint ahogy mi is beszámoltunk róla, orvosi szaklapok kutatásai szerint a koronavírus által okozott halálesetek negyede a szennyezett levegőre vezethető vissza, így ha rápillantunk a koronavirus.gov.hu weboldalon listázott elhunytak nyugtalanítóan magas sorszámára, könnyen kiszámolhatjuk, hogy 7504 honfitársunkat veszítettük el valamilyen légszennyezés okozta megbetegedés, és a COVID-19 vírus találkozása miatt. Ráadásul a légszennyezésből fakadó kár nem csupán korai elhalálozásokban mérhető, hanem a GDP körülbelül 6%-ának megfelelő pénzösszegben is, amit a gazdaság kénytelen elszenvedni. Forrás: Greenpeace Magyarország A Greenpeace azt is kiemeli, hogy Magyarország az Európai Unió tagállamai között kiemelkedően rosszul teljesít a levegővédelmi intézkedések tekintetében, és még az Európai Bíróság is kimondta, hogy hazánk uniós jogot sértett azzal, hogy nem tette meg a szükséges intézkedéseket a PM₁₀-szennyezettség csökkentése érdekében. Hozzáteszi, hogy Magyarország ellen a nitrogén-dioxid éves határértékének túllépése miatt is kötelezettségszegési eljárás van folyamatban, amelynek a vége hasonló ítélet lehet. A Bíróság kimondta: uniós jogot sértett Magyarország A lakossági fűtés mellett a szilárd részecskék és nitrogén-oxidok fő kibocsátói a belsőégésű motorral hajtott gépjárművek. A Greenpeace múlt hét pénteken átadta Karácsony Gergely budapesti főpolgármesternek azt a petíciót, amelyben közel 45 ezer ember követeli a szennyező járművek Budapestről való kitiltását, legkésőbb 2026 szeptemberében. Karácsony megígérte, hogy ez a kérdés még az idén napirendi pont lesz a Fővárosi Közgyűlés előtt, ez azonban még semmi biztosat nem jelent, hiszen korábban Karácsony Gergely elődje, Tarlós István is tervezte a szennyező dízelautók kitiltását. Ő 2018-ban azt nyilatkozta, hogy ez legkorábban 2026-ra valósítható meg, míg Karácsony szerint 2030 környéke a reális. Ki lehet-e öt éven belül tiltani a szennyező autókat Budapestről? A Greenpeace a kormánytól azt kéri: ne halogassa tovább a roncsautók behozatalának korlátozását, ezzel párhuzamosan pedig tegye lehetővé, hogy a nagyvárosokból fokozatosan kitilthatóak legyenek a legszennyezőbb járművek. A szervezet továbbá felszólítja valamennyi, a választáson induló pártot és miniszterelnök-jelöltet, hogy tegyék nyilvánossá, milyen eszközökkel küzdenének a légszennyezés ellen 2022-től. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!