Ahogy arról egy hete beszámoltunk, a háború miatt pár napos kényszerpihenőt tartottak a VW egyes üzemei múlt kedd és péntek között, de ahogy akkor is jeleztük, valószínűtlen, hogy ennyire rövid legyen csak a leállás. Idő közben több más autógyártótól is hasonló hírek érkeztek. Gyakorlatilag leáll a VW villanyautó gyártása a háború miatt Bizonytalan a vége A múlt heti beszámolónkban kifejezetten a vállalat elektromos autókat gyártó üzemeivel foglalkoztunk, de természetesen a belsőégésű motoros modelleket is érinti, hogy az egyik kábelkorbács beszállító nem tudja teljesíteni a megrendeléseket, mivel ukrajnai üzemei leálltak. Akkor egy erdélyi olvasónk jelezte, hogy a cég igyekszik a termelést növelni a két besztercei üzemében, ezért – többek között – bevezették a harmadik műszakot is. A kieső termelés pótlása azonban valószínűleg nem triviális feladat, így az ügyfelek még nem lélegezhetnek fel. Friss német sajtóértesülések szerint, ahogy azt várni lehetett, továbbra sem tudják újraindítani a termelést a Volkswagennél, és a mai naptól a központ, Wolfsburg is leállt. Egyelőre március 18-ig jelentették be a csökkentett munkaidőt, vagy teljes leállást – a helyzet üzemenként eltérő lehet, de a központi gyár mellett Zwickau, Drezda és Lipcse is érintett. Múlt héten arról is beszámoltunk, hogy az alkatrészhiány elérte a konszern többi márkáját is, így a Škoda is leállította, vagy korlátozta egyes modellek gyártását, többek között az elektromos ENYAQ-ét is. Úgy tudjuk az Audi és a Porsche sem ússza meg a leállásokat. A Škoda ENYAQ gyártása is leáll az ukrán háború miatt Nem csak a VW csoport A BMW is kénytelen leállítani a 10 ezer főt foglalkoztató dingolfingi üzemét, az ok pedig hasonló: ők is Ukrajnából veszik a kábeleket. Ebben a gyárban készül a belsőégésű motoros és hibrid 4-es, 5-ös, 7-es és 8-as sorozat több modellje mellett a BMW iX és i4 is, úgyhogy az elektromos modellek gyártása is szünetel. https://www.youtube.com/watch?v=NzenUiqtG7c A német autógyártók egyébként nem csak a hazai gyártás miatt érintettek a konfliktusban, hiszen a BMW, a Mercedes-Benz és a VW Oroszországban is rendelkeznek gyárakkal, amelyeket a háború miatt leállítottak, illetve megszüntették az együttműködést ottani partnereikkel, valamint a márkák termékeinek árusítása is szünetel az országban. Hogy a német gyárak mikor indulhatnak újra, az nem csak a háború végével van összefüggésben. Még ha Moszkva visszavonulót is fúj, egyelőre nem tudni, hogy megrongálódtak-e az üzemek a háború során, és a sok százezer menekült között biztosan vannak a kábelgyár alkalmazottai is – azt sem ismert, hogy ők mikor térnek, vagy térhetnek haza. A termelés mielőbbi megkezdésére az adja a legnagyobb esélyt, ha a kábeleket gyártó Leoni sikeresen áttelepíti a gyártást más európai üzemeibe. Az orosz gyárak újranyitása pedig még bizonytalanabb, hiszen azt sem tudjuk, mikor normalizálódik a Nyugat viszonya Oroszországgal. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!