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
auto
2024. 04. 24. szerda

Új akkugyárat épít a Panasonic Amerikában

elektromosautó-akkumulátor

A japán állami médiavállalat, az NHK szellőztette meg a hírt.

Ez is a Teslának dolgozik majd, de nem Nevadában.

Több milliárd dollár

A Panasonic a Tesla legrégebbi akkugyártó partnere és immár 10 éve a cég japán gyáregységei szállítják a Model S és X 18650-es formátumú celláit. A két vállalat a Reno melletti Giga Nevadában is együttműködik, ahol 14 gyártósoron évi 38-39 GWh cellát gyártanak. A nevadai üzem tavaly szeptemberben szállította le az 1 milliomodik akkupakkját, ami nagyjából 3,5-4 milliárd legyártott 2170-es cellát jelenthet a Model 3/Y részére.

Az NHK értesülése szerint már az is eldőlt, hogy a Panasonic épít egy saját akkugyárat az USA-ban, valószínűleg vagy Oklahoma, vagy Kansas államban, de mindenképpen Texashoz közel, mivel itt majd 4680-as akkucellák készülnek az autógyártó partner részére.

Egyelőre semmi nem utal rá, hogy megszűnne a két cég nevadai együttműködése, sőt, a Panasonic nemrég jelentette be, hogy a következő 12-24 hónapban megkezdi az új 4680-as akkucellák sorozatgyártását, amelynek kiemelt vásárlója a Tesla lesz. Az, hogy nem a Giga Nevada bővül tovább valószínűleg több okra vezethető vissza.

A múlt, a jelen és a jövő a Panasonicnál. Forrás: The Wall Street Journal

A nevadai gyárban már több mint 7500 ember dolgozik, és évek óta hallani róla, hogy a környéken tapasztalható komoly munkaerő hiány gátolja a további növekedést. Az akkumulátor gyártásban ráadásul a legtöbb helyet a hagyományos cellák előállításához szükséges hosszú, szárító kemencék foglalják el, márpedig ha pár éven beül a Giga Nevada is átáll a száraz elektródás 4680-as cellák gyártására, akkor az épület fizikai bővítése nélkül a termelés is növelhető itt. A legfontosabb érv azonban valószínűleg az, hogy a Tesla gyárában a Panasonic csak egy albérlő, amely kizárólag az autógyártó partnernek készíthet ott cellákat. Ha viszont egy saját gyárat épít a japán vállalat, akkor a Teslán kívül azt szolgál még ki innen, akit csak akar.

A Reuters megkérésére a Panasonic csak annyit mondott, hogy ők hivatalosan nem jelentettek be semmit.

A Panasonic megerősítette a pletykákat

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.