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 Bár normál esetben versenytársak, a nagy autógyártóknál mégis megszokott a közös gyártás, ha egy-egy speciális, kis darabszámú járműkategóriáról van szó. A Stellantis és a Toyota már eddig is összedolgoztak a kishaszongépjárművek (LCV) kategóriájában és ezt 2024-től egy új modellre terjesztik ki. Egyedül nem (jól) megy A népszerűbb autó típusokból sokszázezres, akár milliós darabszámot is eladhat egy gyártó a világon, azonban vannak fontos, de kisebb volumenű kategóriák, mit például a furgonok, kisteherautók, amelyeknél csak tízezrekről beszélünk. Így ezeknél a modelleknél logikus a cégcsoporton belüli, vagy akár azon kívüli együttműködés. A Stellantis már eddig is segített a Toyotának abban, hogy olyan szegmensben lehessen jelen Európában, ahol egyedül nem éri meg járművet gyártani. A mostani a harmadik modell, amit ők gyártanak majd a Toyota Motor Europe-nak, merthogy itt nem csak arról van szó, hogy megosztanak egy platformot, hanem a járművek konkrétan a Stellantis üzemeiben készülnek majd. A két cég európai együttműködése 2012-ben kezdődött, ekkor jelent meg a Toyota kínálatában a ProAce, amely tulajdonképpen a Citroën Jumpy / Peugeot Expert / Opel Vivaro / Fiat Scudo testvérmodellje. Ezek mind a Stellantis francia, Hordain városában található üzemében készülnek, és csak pár márka-arculati elemben különböznek egymástól, ahogy az az alábbi képen is jól látszik. Szintén hasonló együttműködés szülte a Toyota 2019 óta kapható ProAce City modelljét, ami egy átlogózott Citroën Berlingo/ Peugeot Partner / Opel Combo, és a Stellantis spanyolországi gyárában, Vigóban kerül le a futószalagról. Nagy test A mostani bejelentés az LCV kategória kompakt és középső méretű modelljei után a legnagyobb méretű versenytársakat veszi célba. 2024 közepén kerül majd gyártásba az újdonság, mégpedig két helyszínen, a lengyel Gliwicében, és az olasz Atessában. Ez lesz a Toyota első európai modellje ebben a szegmensben, és a partnernek hála készül majd belőle hibrid és elektromos változat is. A típusról jelenleg ennyit lehet tudni, de a gyártási helyszínek és a méretkategória alapján egyértelműen a Fiat Ducato és ikertestvérei, a Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Opel Movano utódmodelljéről van szó – ezek pont ebben a két üzemben készülnek az európai piacra. Ebben a szegmensben ugyan nem olyan gyors a modellváltás, mint a személyautóknál, de egyértelmű, hogy erre a modellcsaládra már ráfér a frissítés. A harmadik generáció 16 éve, 2006-ban lépett piacra, de Európában a kocsik kaptak egy faceliftet 2014-ben. Ennek keretében az optikai frissítésen túl okosabb vezetéstámogató és vészhelyzeti asszisztensek kerültek beépítésre, valamint tavaly óta elérhetőek a tisztán elektromos változatok is. A fentiek alapján azonban úgy tűnik, hogy 2024 közepén teljesen új modellcsalád érkezik, és ebből kap most már a Toyota is. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!