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
auto
2024. 07. 27. szombat

A Honda amerikai értékesítési igazgatója a The Drive autós magazinnak beszélt arról, hogyan látja a világ hetedik legnagyobb autógyártója a villanyautók árának alakulását.

Úgy tűnik, hogy a japánok kivárnak.

Nem lesz árparitás

Dave Garnert arról kérdezték, hogyan látják most az elektromos átállást, és mit gondolnak a villanyautók árának alakulásáról. A japán gyártó képviselője szerint ők úgy kalkulálnak, hogy a jelenlegi lítium-ion technológia nem lesz képes elérni az árparitást a belsőégésű motoros autókkal. Ahogy fogalmaz,

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

a li-ion akkumulátorok nem a hosszútávú megoldás, a szilárdtest akkumulátorok fogják majd lehetővé tenni azt, hogy a villanyautó gyártási költségei közel annyira csökkenjenek, mint azt a belsőégésű motorosoknál megszoktuk.

A szakember ugyanakkor elismeri, hogy a szilárdtest akku még nincs elérhető távolságban, de ők továbbra is erre összpontosítanak a fejlesztéseikben, augusztusban például egy 310 millió dolláros befektetést jelentettek be, ami egy teszt gyártósor építését teszi lehetővé, ami fontos lépcső a tömegtermeléshez vezető úton.

A The Drive emlékeztet, hogy bár az akkumulátorok gyártási költsége kilowattóránként 1200 dollárról 132 dollárra csökkent az elmúlt években, a további mérséklődéshez olcsóbb alapanyagokra van szükség, miközben a trend jelenleg pont ellentétes, az árutőzsdén pont, hogy felfelé megy ezek ára. A lap azt is hozzáteszi, hogy egyes kutatások szerint a hagyományos akkumulátorcellák elérték a fejlesztési potenciáljuk végét, magasabb energiasűrűség már nem várható tőlük, ezért a Honda szilárdtest akkus várakozásai helytállóak lehetnek.

Hogy a Honda stratégiája beválik-e, vagy esetleg hátrányba kerülnek azzal, hogy mindent a szilárdtest akkumulátorokra tesznek fel, az majd elválik. A The Drive végkövetkeztetéseivel kapcsoltban azonban arra azért emlékeztetnénk olvasóinkat, hogy oldalainkon rendszeresen, szinte hetente számolunk be új, a hagyományos elektrolitot használó akkumulátorok újabb és újabb fejlesztéseiről, amelyek a biztonságot, az energiasűrűséget növelik, a költségeket pedig csökkentik. És itt most határozottan nem a laborban működő, szenzációs bejelentésekre gondolunk, amelyekből lehet, soha nem lesz semmi.

Nagyobb hatótáv olcsóbban: itt a BMW új akkumulátora

 

A hagyományos lítiumos megoldásoknál is még nagy potenciál van az NMC-től és az NCA-tól eltérő kémiákban, mint például az olcsóbb és biztonságosabb LFP-ben, illetve a strukturális akkupakkok által előidézett megtakarításokban.

A ZEEKR 001 lesz az első 1000 kilométeres villanyautó

Ez az aksi nagyon penge

A lítiumon túl pedig például a nátrium-ion akkumulátorok jelentik a közeljövő következő nagy ígéretét. Ezeket a világ legnagyobb akkugyártója, a CATL már jövőre sorozatgyártásba küldi, és 77 dollár/kWh árral számolnak, a sorozatgyártás felfuttatásával pedig a 40 dolláros szintet is elérhetőnek tartják.

Így válthatja le az akkumulátorokban a nátrium a lítiumot

Addig is, a regionális állami támogatások közül is kiemelkedő új amerikai akkugyártási program már 2023-ban azt eredményezheti, hogy ha mesterséges eszközökkel is, de felére, eshet a jelenlegi akkumulátorok gyártási költsége, ami váratlanul érheti azokat a gyártókat, amelyek nem rendelkeznek saját cellagyártással az Egyesült Államokban.

Nemzetközi bonyodalmat okozott a Tesla akkugyárról érkező hír

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.