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 Bár a baleset csak január másodikán történt, úgy néz ki a rendőrség hamar kiderítette mi okozta azt. Nem műszaki hiba juttatta a Teslát a szakadékba, hanem szándékosság. Szándékosság Azt az utóbbi években megszokhattuk már, hogy amikor a világon bárhol egy Tesla balesetet szenved, akkor a sofőrök a legtöbbször a robotpilótát hibáztatják. Sőt: a hatóságok is igyekeznek gyorsan annak utána járni, hogy bekapcsolt állapotban volt-e az Autopilot, esetleg az FSD szolgáltatás. A napokban mintegy 70 méteres mélységbe zuhant Model Y kapcsán azonban ezekről nem szóltak a híradások, aminek a jelek szerint jó oka volt. Mivel a balesetet mindenki túlélte, így a rendőrök hamar kihallgathatták az utasokat, és kiderült: a családfő szándékosan hajtott a mélybe, ugyanis végezni akart az egész családjával. A sofőrt, aki egy kaliforniai kórház radiológusa, már le is tartóztatták gyilkossági kísérlet és gyermekbántalmazás vádjával. A négy és a kilenc éves gyerekek könnyű sérülésekkel vészelték át a balesetet, a szülők sincsenek életveszélyben, de kórházi ellátásra szorulnak. Here is a photo of the Tesla Model Y that tumbled 250ft down a steep cliff. The B-pillar is made of ultra-high-strength reinforced steel, and you can see it did its job and kept the cabin basically perfectly intact. Incredible job by the @Tesla engineers! @elonmusk pic.twitter.com/NPSjFiMNvI — Drive Tesla 🇨🇦 (@DriveTeslaca) January 4, 2023 A tűzoltósági szakvélemény alapján az már rekonstruálható, hogy a zuhanás közben az autó többször átbukfencezett a tetején, az ajtókat és az ablakokat pedig a hegyoldal sziklái zúzták be. A sérülteket ki kellett vágni a roncsból, de a mentésre érkezők első ijedtsége végül nagyobbnak bizonyult a személyi sérülések súlyosságánál. A környéken előforduló hasonló balesetek végkimenetelét ismerve a mentőalakulatok először arra készültek, hogy már csak a holttestek kiemelése lesz a feladatuk, ám meglepetésükre, a szakadék mélyén megállt roncshoz érve, abban mozgást láttak. A balesetről nyilvánosságra került képeken az látszik, hogy a Tesla megerősített, nagyszilárdságú-acél B oszlopa megtartotta az utascella szerkezetét. Ez biztosította az autóban lévők túléléshez a szükséges teret. Korábbi töréstesztek arra a következtetésre jutottak, hogy a ránézésre gyenge pontnak tűnő üvegtető egyben maradva képes a kocsi tömegének akár a négy és félszeresét is elviselni. Túlélték a döbbenetes balesetet az amerikai villanyautósok Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!