Tesla: No Yoke
Érdemes visszaidézni, hogy már tavaly, az előszériás változatok tesztelésekor lencsevégre akadtak hagyományos kormánnyal szerelt tesztpéldányok, de amikor az autókat tényleg árulni is kezdték, már nem volt ilyen opció. Nos, a jelek szerint ennek is eljött az ideje, mivel most már ez is felár nélkül választható, sőt akár utólag is lecserélhető a gyárinak szánt repülőgépkormány.
Nem mindenkinek jött be
A Tesla Model S és X Palladium kódnevű frissítése érdekes újdonságot hozott az utastérbe: a hagyományos kormánykerék helyett egy a repülőgépek kormányára emlékeztető formát használt a gyártó. Az angol elnevezést átemelő Yoke-ért azonban nem mindenki kezdett el rajongani.

A megoldás előnye – legalábbis elméletben – az, hogy miközben a vezetés nagy részében egyenesen haladunk, így a kormány nincs elfordítva, annak teteje nem takarja ki sem a műszerfalat, sem az utat a képből. Ám az újítás ilyen szempontból mégis hiába hozta amit ígért, nem lett átütő siker. Sőt, inkább eléggé megosztó lett, főként, mert a kisebb sebességnél végzett manőverek, a parkolás vagy akár a körforgalomban áthaladás közben sokan kényelmetlennek érezték a formát, s ügyetlennek a használatát.
Az utóbbi táborba tartozók mostantól a rendelésnél felár nélkül választhat hagyományos kormánykereket is a Yoke helyett. Sőt, a szokatlan formájú kormányt a jelenlegi tulajdonosok utólag is lecseréltethetik, igaz: nekik ez már 700 amerikai dollárba kerül a márkaszervizben. Kanadában ugyanezért kanadai 960 dollárt kérnek, így azt tippelnénk, hogy itthon 300-350 ezer forintba kerülhet majd e művelet.
Lett ára
Biztos sokan álmatlanul forgolódtak tavaly augusztus óta, mivel Európában ideiglenesen felfüggesztették az S és az X olcsóbb, Long Range változatainak rendelését, és e változatok ára is lekerült a weboldalról. Nos, most már újra rendelhetők, de az árcédulára pillantás előtt nem árt leülni.
A korábbi árhoz képest ugyanis majdnem tízmillió forinttal lett drágább az „olcsó” Model S, ami most kevéssel 50 millió forint alatt érhető el.
A Model X alapváltozata ehhez képest „csupán” kilencmillió forinttal lett drágább, így az SUV kevéssel 52 millió forint alatt beszerezhető.