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 Novemberben mutatkozott be, most pedig már a magyar importőrnél is konfigurálható a Volvo Cars harmadik tisztán elektromos modellje, az EX90, amely egy hétüléses szabadidő-autó, 585 km hatótávval. Bár az EX90 méretét, kialakítását, stílusát tekintve a Volvo XC90 SUV elektromos változata, műszakilag nincs kapcsolat a hagyományos modell és az elektromos újdonság között, mivel utóbbi a Geely Csoport SPA2 dedikált elektromos padlólemezére épül. A kétmotoros, összkerékhajtású újdonság 111 kWh (nettó 107 kWh) akkukapacitással rendelkezik és két teljesítményszinten kapható. Már a Twin Motor elnevezésű alapváltozat is összkerekes, a két motor rendszerteljesítménye 300 kW (408 Le), amelyhez 770 Nm forgatónyomaték társul, ami 5,9 másodperces 100-as sprinthez és 180 km/h-s végsebességhez elegendő. Ennek a változatnak a WLTP ciklus szerint mért hatótávja 585 km. Ennek listaára 41.990.000 Ft. Az erősebb verzió felára 2 millió forint, amiért 380 kW-os (517 lóerős) teljesítményt és 910 Nm-es nyomatékot kapunk, ami 1 másodperccel javítja a 100 km/h-ra gyorsulást. Az alapár nem kevés, a jó hír viszont az, hogy ezen már túlságosan sokat nem tudunk növelni, mivel a legtöbb fontos extrát tartalmazza. Egyebek között a szériafelszerelés része a radarokkal, kamerákkal és ultrahangos érzékelőkkel és Lidar rendszerrel kiegészített biztonsági rendszer, amely folyamatosan pásztázza az autó előtti környezetet, és lehetővé teszi a tárgyak alakjának és méretének nagy pontosságú becslését a környezet háromdimenziós leképezéséhez. A jármű egyszerre figyeli külső környezet és a vezető állapotát, szükség esetén beavatkozva növelve a biztonságot. Extraként elsősorban látványelemeket választhatunk, például a metálfényezésért fizethetünk 427.000 forintot, a nagyobb 22″ méretű kerekekért pedig 407 ezret, 508 ezerért pedig gyapjú tartalmú kárpitozást kérhetünk. Egymillióért kaphatunk vezetési asszisztenst és automatikus parkolást kínáló Cruise csomagot, 1,3 millióért pedig Bowers & Wilkins audiorendszert. 133 ezer Ft a beépített gyerekülés, pontosabban ülésmagasító felára, a lehajtható vonóhorog pedig 508.000 forintba kerül. Az autó akkumulátorát a CATL szállítja, amely a gyári adatok szerint 30 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra, ha a töltőoszlop is képes biztosítani a 250 kW-os maximális töltési teljesítményt. A fedélzeti töltő 11 kW-os, és kétirányú töltésre is lehetőségünk lesz. A Volvo vezetője, Jim Rowan a napokban adott interjújában arra figyelmeztette az autóipart, hogy nem szabad késlekedni az elektromos járműpalettára átállással. Az egész autóipart figyelmeztette a Volvo: ezért nem szabad várni 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!