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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Magyar árat kapott a Volvo hétüléses elektromos autója

elektromos autó

Novemberben mutatkozott be, most pedig már a magyar importőrnél is konfigurálható a Volvo Cars harmadik tisztán elektromos modellje, az EX90, amely egy hétüléses szabadidő-autó, 585 km hatótávval.

Bár az EX90 méretét, kialakítását, stílusát tekintve a Volvo XC90 SUV elektromos változata, műszakilag nincs kapcsolat a hagyományos modell és az elektromos újdonság között, mivel utóbbi a Geely Csoport SPA2 dedikált elektromos padlólemezére épül.

A kétmotoros, összkerékhajtású újdonság 111 kWh (nettó 107 kWh) akkukapacitással rendelkezik és két teljesítményszinten kapható. Már a Twin Motor elnevezésű alapváltozat is összkerekes, a két motor rendszerteljesítménye 300 kW (408 Le), amelyhez 770 Nm forgatónyomaték társul, ami 5,9 másodperces 100-as sprinthez és 180 km/h-s végsebességhez elegendő. Ennek a változatnak a WLTP ciklus szerint mért hatótávja 585 km. Ennek listaára 41.990.000 Ft.

Az erősebb verzió felára 2 millió forint, amiért 380 kW-os (517 lóerős) teljesítményt és 910 Nm-es nyomatékot kapunk, ami 1 másodperccel javítja a 100 km/h-ra gyorsulást.

Az alapár nem kevés, a jó hír viszont az, hogy ezen már túlságosan sokat nem tudunk növelni, mivel a legtöbb fontos extrát tartalmazza. Egyebek között a szériafelszerelés része a radarokkal, kamerákkal és ultrahangos érzékelőkkel és Lidar rendszerrel kiegészített biztonsági rendszer, amely folyamatosan pásztázza az autó előtti környezetet, és lehetővé teszi a tárgyak alakjának és méretének nagy pontosságú becslését a környezet háromdimenziós leképezéséhez. A jármű egyszerre figyeli külső környezet és a vezető állapotát, szükség esetén beavatkozva növelve a biztonságot.

Extraként elsősorban látványelemeket választhatunk, például a metálfényezésért fizethetünk 427.000 forintot, a nagyobb 22″ méretű kerekekért pedig 407 ezret, 508 ezerért pedig gyapjú tartalmú kárpitozást kérhetünk.

Egymillióért kaphatunk vezetési asszisztenst és automatikus parkolást kínáló Cruise csomagot, 1,3 millióért pedig Bowers & Wilkins audiorendszert. 133 ezer Ft a beépített gyerekülés, pontosabban ülésmagasító felára, a lehajtható vonóhorog pedig 508.000 forintba kerül.

Az autó akkumulátorát a CATL szállítja, amely a gyári adatok szerint 30 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra, ha a töltőoszlop is képes biztosítani a 250 kW-os maximális töltési teljesítményt. A fedélzeti töltő 11 kW-os, és kétirányú töltésre is lehetőségünk lesz.

A Volvo vezetője, Jim Rowan a napokban adott interjújában arra figyelmeztette az autóipart, hogy nem szabad késlekedni az elektromos járműpalettára átállással.

Az egész autóipart figyelmeztette a Volvo: ezért nem szabad várni

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.