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 Elnézést, hogy kicsit lemaradtunk, a múlt év végén foglalkozott ezzel a hírrel több portál is – így a CN Traveler és a Reuters is -, de mi csak most találtunk rá. Viszont elég érdekes és aktuális még mindig ahhoz, hogy megosszuk. Persze, hogy Oslo Azon talán nem lepődik meg nagyon senki, hogy Norvégia fővárosából, Oslóból érkezett a hír, hiszen a skandináv ország az elektromobilitás fellegvárának számít, de ennek az átállásnak a sebessége még az ottani tempóhoz képest is meglepően gyorsnak tűnik.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 Már a hibridek sincsenek biztonságban Norvégiában A város az elmúlt évek során már a kompjait és a vonatait is elektromosra cserélte, forgalomba állítottak 200 elektromos buszt, a metróik és villamosaik pedig, ugye, már eddig is villanyosok voltak. A múlt év végén azonban a tömegközlekedésért felelős Ruter arról számolt be, hogy 2023 végéig mind a 450 maradék dízel buszt is elektromosra váltják, ezzel pedig Oslo lesz a világ legelső, kizárólag elektromos tömegközlekedési eszközöket üzemeltető fővárosa. Az 500 millió norvég koronás, azaz mintegy 17,5 milliárd forintos beruházásra a szóvivő szerint már csak azért is szükség volt, mert – ne tessék hangosan felnevetni -, a most kifutó buszok már vagy 10 évesek és nem felelnek meg a technológiai és kényelmi elvárásoknak. Oslo tömegközlekedése. Forrás: ruter.no A város alpolgármestere egyébként a csereprogram kapcsán azt is hozzátette, hogy hosszú távon az elektromos buszok üzemeltetése, karbantartása is olcsóbb a közlekedési vállalatnak, így az utasok, a városlakók és a cég is nyernek a programon. A legutolsó tenderen pedig az elektromos buszok 5%-kal olcsóbbak voltak, mint a dízelek. Win-win, ahogy mondja. A végén még kiderül, hogy vannak olyan elektromos buszok, amelyek nem a szervizben töltik fél életüket, nem esik le a kerekük, nem gyulladnak ki a garázsban, és mindenki örül nekik. Milliárdok mentek el a problémás villanybuszokra Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!