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 Világrekordott döntött a Škoda tisztán elektromos SUV-ja: az Enyaq RS iV-t több mint 7 kilométeren keresztül megállás nélkül drifteltették egy befagyott tó jegén. Ekkora távolságot nem csak elektromos autó, hanem semmilyen más jármű nem driftelt még korábban egyhuzamban a jégen. A mutatványra, mellyel a csehek elektromos autója beírta magát a Guinness Rekordok Könyvébe, január 19-én került sor Svédországban, a Stortjärnen tavon Östersund közelében. A hófödte tófelszínen egy közel 188,5 méter kerületű, kör alakú pályát alakítottak ki, itt kellett Richard Meaden autós szakújságírónak folyamatos farolásban tartani a járművet. Meadennek ez 15 percen és 58 másodpercen át sikerült, így végül 7,351 kilométert tett meg „kilinccsel előre”, megdöntve a korábbi, tavaly Kínában felállított 6,231 kilométeres rekordot. A 39 kör alatt az Enyag legnagyobb sebessége 48,69 km/h, a legkisebb pedig 31,64 km/h volt. A rekorddöntés természetesen alapos előkészületeket igényelt, és az autógyártó a Guinness-világrekordok versenybírója és egy nemzetközi driftbíró jelenlétében három napon keresztül tesztelt különböző abroncspárosításokat, mielőtt a negyedik napon sikerült felállítani a világrekordot. Az ideális választásnak végül a Däckproffsen 245/35-R20 abroncsok bizonyultak elöl, míg a hátsó kerekeken Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 abroncsok segítették a driftelést. A Škoda sport-SUV-ja összesen mintegy 18 órát csúszott a jégen a tökéletes drift megvalósításához. Az Enyaq RS iV SUV a második teljesen elektromos Škoda, amely magára ölthette az RS jelvényt. 82 kWh (77 kWh nettó) akkumulátor és két elektromos motor dolgozik benne 299 lóerő teljesítménnyel, 0-100 km/h között mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsul. A jármű 135 kW-os teljesítménnyel tölthető, vagyis a 80%-os töltöttség akár 36 perc alatt is elérhető. A Volkswagen Csoport egyébként nem is olyan rég egy hasonló világrekordot is felállított, akkor egy Porsche Taycannal vágtak neki a befagyott tónak. Mutatjuk, mit alkotott az elektromos sportautó. 69-et pörögtek egy Porschéval, világrekord lett belőle Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!