A Volvo vezérigazgatója szerint 2025-re elérik a villanyautók az árparitást a belsőégésűekkel és ezután áll majd át a piac végleg az elektromos autókra. Aki késlekedik, megpróbál lábujjhegyen átosonni az új korszakba, az elszalasztja a fordulópontot és elrobog mellette a piac – figyelmeztetett Jim Rowan. All-in A Volvo személyautó gyár vezetője szerint hibát követnek el azok a versenytársai, amelyek óvatosan, a belsőégésű motorok fejlesztését párhuzamosan folytatva próbálnak meg átlépni az elektromobilitás korszakába. Volvo EX90 Jim Rowan arról beszélt az Automobilwoche német szaklap hasábjain, hogy miért ennyire agresszív a Volvo elektromobilitás stratégiája. A kínai tulajdonú svéd márka arra készül ugyanis, hogy 2030-ra már globális kínálata teljes egészében csak tisztán elektromos modellekből áll majd. A vállalat nemrég mutatta be az EX90 elektromos modellt, amely a legnagyobb SUV-juk villanyos változata. A gyártás a negyedik negyedévben indul, de idén a kimagasló kereslet ellenére még csak szerény darabszámot tudnak leszállítani. Az AutoForecast iparági kutatócég 2024-re 60 ezer darabot vár a nagy elektromos Volvóból. A technológiai váltások során a legnagyobb veszély, hogy az ember elszalasztja a fordulópontot, ha nem megfelelő időben, előre fektet be – fogalmazott a vezető. Tavaly már közel 8 millióra nőtt a tisztán elektromos autók száma a világpiacon, a Vovlónál pedig egy év alatt 4-ről 11 százalékra emelkedett az arányuk. Az autógyártónál úgy számolnak, hogy az évtized közepére már eladásaik fele tisztán elektromos lehet, és ekkorra várják az árparitást is a hagyományos és tisztán elektromos hajtáslánc között. Ez, tesszük mi hozzá, azt jelentené, hogy két év alatt 11-ről 50 százalékra növelik a tisztán elektromos eladásaikat, ami meglehetősen ambiciózus terv. Az átállás legnagyobb rövidtávú akadálya a svéd márka igazgatója szerint az alapanyagok magas ára és elérhetősége, ezért a Volvo közvetlenül a bányavállalatokkal és finomítókkal keresi a kapcsolatot, hogy kiszámíthatóbbá tudja tenni az akkumulátorok összetevőinek árait. A hódító EX30 A vállalat ugyanakkor nem a drága csúcsmodell, hanem egy kis crossover, az EX30 bevezetéstől várja, hogy meghódítja majd a Z generációt, az autóvásárlók következő nemzedékét. A modell új helyet foglal majd el a Volvo palettáján, új vásárlói rétegek felé nyitnak vele. A vállalat a gyártást valószínűleg Kínában kezdi majd meg, és az autó előfizetéses struktúrában is elérhető lesz majd, így azoknak is megfizethető lesz, akik először néznek szét az újautó piacon. 2030-ra minden oroszlán elektromos lesz Európában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!