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
auto
2024. 05. 03. péntek

Az Airbus mintájára az európai autógyártók együttműködését szorgalmazza a Renault vezérigazgatója Luca De Meo, aki a genfi autószalonon beszélt erről.

A nagy darabszámhoz közös platformok kellenek.

Egyedül nem megy?

Az Airbus 1970-ben jött létre több európai repülőgépgyártó együttműködéseként, és a mai napig a francia, német és spanyol kormányok kisebbségi tulajdonában van. A ’60-as években vált világossá az európai légiipar számára, hogy bármennyire is modern és hatékony gépeket terveznek, a sok kisebb szereplőnek csak viszonylag kis darabszám jut a tortából, így soha nem lesznek versenyképesek a nagy amerikai repülőgépgyártókkal, akik egy 300 milliós piacot szolgálnak ki. Ekkor született meg az A300-as sorozat ötlete, amelynek keretében a vállalatok közösen terveztek a légi tömegközlekedésre alkalmas repülőket az európai légitársaságok számára.

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

Valami hasonló járhat a Renault vezetésének fejében is a kínai veszedelem kapcsán, mivel De Meo most egy az Airbushoz hasonló együttműködést sürget az új, olcsó villanyautók gyártására Európában.

Luca De Meo. Forrás: A2P Media Center

A cégvezető arról beszélt a genfi autószalonon, hogy kreatívnak kell lenniük, és a partnerek révén lehetne csökkenteni a befektetéshez szükséges költségeket. A Renault a 25 ezer euró körüli indulóárral tervezett Renault 5, valamint a még olcsóbb, 20 ezer eurós új elektromos Twingo kapcsán is szívesen látna ilyen együttműködést, és megerősítették, hogy előbbi kapcsán tárgyalásokat folytatnak a Volkswagennel.

A francia autógyártó a fejlesztések sebességét is szem előtt tartja amikor a kínai riválisokkal akarja felvenni a versenyt. A Twingo kapcsán például a koncepció terveinek lezárását követően mindössze két év alatt akarnak eljutni a sorozatgyártásig, ami a fele az ilyenkor szokásos időnek.

Ha négy vagy öt évet vársz a gyártással, akkor már elkéstél – mondta a Renault vezetője.

Az európai villanyautós támogatások kapcsán De Meo elmondta, hogy ők inkább azt preferálnák, ha az Unió engedélyezné a japán kei-car formátumhoz hasonló miniautók gyártását, és a 30 kWh alatti akkuméret esetén a támogatás helyett alacsonyabb áfakulcsot alkalmazna – írja az Automotive News Europe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.