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
auto
2024. 05. 01. szerda

Európában látható elsőként a kínai IM Motors új villanyautója

elektromos autó

A Genfi Autószalonon mutatkozott be az IM Motors legújabb, L6 névre keresztelt elektromos meghajtású modellje, amely jól érzékelteti a SAIC autógyártó csoport alatt működő kínai márka új célkitűzését: meghódítani az európai piacokat.

Sajtóértesülések szerint a vadonatúj L6 szedán az IM Motors legelső modellje lesz az európai utakon 2025 elején. Az autó az úgynevezett iO Origin padlólemezre épül – ez az a platform, amit a tavaly napvilágot látott hírek szerint az Audi is használni fog a partnerek megállapodása szerint –, és egymotoros, valamint duplamotoros változatban is gyártásba kerül. Úgy tudni, hogy a hátsókerekes változat teljesítménye 216 kW lesz, míg az összkerékhajtású verzió összteljesítménye 579 kW lehet.

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

Mint korábban beszámoltunk róla, az L6 hagyományos lítiumion-akkumulátorral, és szilárdtest-akkumulátorral is piacra kerül, utóbbi hatótávolsága meghaladhatja a 800 kilométert az európai WLTP szabvány szerint. Arról sajnos egyelőre nem derültek ki részletek, hogy kitől szerzi az akkucellákat az IM Motors, valamint azt sem pontosították, hogy mikor kerülnek gyártásba az első példányok az akkutechnológia jövőjének tartott szilárd elektrolitos akkumulátorral.

A 4931 hosszú, 1960 széles, 1474 magas, és 2950 mm tengelytávú modell a 875V-os rendszerének köszönhetően akár 396 kW teljesítménnyel is fogadni tudja az elektromosságot – Kínában már javában épülnek a 400 kW feletti teljesítmény leadására képes töltőoszlopok, de Európában egyelőre csak elvétve találni olyan állomást, ahol maximálisan ki lehet aknázni az autó ezen tulajdonságát.

Az L6 az IM Motors negyedik modellje, Kínában jelenleg az L7 szedánt, valamint az LS6 és LS7 SUV-kat értékesíti a vállalat. A Genfi Autószalonon mindhárom modell megtekinthető.

Ugyan ezt nem erősítették meg a kínaiak, de a sajtó belsős forrásokra hivatkozva a minap azt írta, hogy az IM Motors modelljeit az európai értékesítéshez átmárkázzák, és a testvérmárkaként működő MG fogja árulni őket.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.