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
auto
2024. 04. 17. szerda

Néhányan talán összezavarodhattak a cím láttán, ugyanis nemrég robbant a hír, hogy az Apple tíz év háttérben zajló munka után leállította autós projektjét. Bár az iCar névről valóban könnyű az iPhone okostelefonok fejlesztőjére asszociálni, valójában nem az ő autójukról van szó, hanem egy kínai autógyártó új márkáját hívják így, mely tegnap kezdte meg legelső modelljének értékesítését hazai piacán.

A Chery még tavaly tavasszal jelentette be az iCar márka elindítását, melynek legelső terméke az 4406 mm hosszú, 1910 mm széles, 1715 mm magas, és 2715 mm tengelytávú iCar 03 SUV. A jármű hátsókerekes változata 135 kW teljesítményű 220 Nm nyomatékkal, de összkerekes verzió is kapható 205 kW csúcsteljesítménnyel és 385 Nm forgatónyomatékkal. Egyelőre három akkumulátor közül választhatnak a vásárlók, a legkisebb 50,6, a középső 65,7, a legnagyobb pedig 69,8 kilowattórás. Úgy tudni, hogy ezek mind a CATL LFP kémiás akkumulátorai, azaz egyelőre nem nátrium-ion kémiát alkalmaznak – mint ahogyan egy korábbi bejelentéssel beharangozták a modellnek.

Minden modell alapfelszereltségének része az automata fényszóró, automatikus ablaktörlővel, a hátsó külső tároló, tetőcsomagtartó, elektronikus rögzítőfék, 6 irányú elektromos vezetőülés, kétzónás automata klímaberendezés, gumiabroncsnyomás-figyelés, ESP, 15,6 hüvelykes központi képernyő és a 8 hangszórós hangrendszer. A magasabb felszereltségű változatokba olyan extrákat is tesz a gyártó, mint a panorámatető, NFC kulcsos nyitás, vezeték nélküli telefontöltő, és számos egyéb kényelmi funkció.

Teljesítménytől, akkumulátortól, és felszereltségtől függően összesen hat verzió lett elérhető Kínában tegnap, a legolcsóbb átszámítva mindössze 5,5 millió forintba kerül, a legdrágább pedig 8,5 millió forint értékű jüan ellenében lehet a megrendelőké.

A Chery a sajtókonferencián elmondta, hogy hamarosan más szegmensekben is piacra kíván dobni új modelleket, a következő megjelenésére idén decemberben kerül sor. Az iCar 03-ból havi 10 ezer darabos gyártás a vállalat célkitűzése.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.