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
auto
2024. 04. 17. szerda

660 km hatótávval debütált a Honda hidrogénhibridje

elektromos autó

A Honda tegnap bemutatta legújabb nulla helyi károsanyag-kibocsátású személyautóját, a CR-V e:FCEV-t. A 21. alkalommal megrendezett Nemzetközi Hidrogén & Üzemanyagcella Expón, Tokióban leleplezett modell olyan hibrid hajtásláncot kapott, amely elsősorban hidrogénnel táplálkozik, de kizárólag elektromosságon is el tud lenni egy ideig.

A japán vállalat közleménye szerint a vadonatúj modell több mint 600 kilométert tud megtenni egy teli tank hidrogénnel, erre pedig további 60 kilométert (WLTP) képes rátenni az autóba szerelt 17,7 kWh-s akkumulátor, amely külső forrásból is tölthető. Az autó V2L funkcióra is képes, azaz például áramkimaradás esetén az elektromos eszközök működtethetők az aksiról.

A CR-V e:FCEV a GM-mel közösen kifejlesztett, 92,2 kW-os üzemanyagcellás rendszerrel van felszerelve. A 2019-es Honda Clarity Fuel Cell üzemanyagcellás rendszeréhez képest az új rendszer összköltsége kétharmadára csökkent a felhasznált platina mennyiségének és a cellák számának csökkenése, valamint a termelés skálázásának pozitív hatásainak jóvoltából.

Ezzel párhuzamosan a rendszer tartóssága megkétszereződött, az alacsony hőmérséklettel szembeni ellenállás pedig jelentősen nőtt az előző rendszerhez képest – írja közleményében a Honda. Hozzáteszi továbbá, hogy a Honda Clarity Fuel Cellhez képest jelentősen csökkent a vibráció és a zaj is, ami javítja a vezetési élmény minőségét.

A villanymotor teljesítménye 130 kW, az energiát a hátsó ülések alatt elhelyezett két, összesen 4,3 kilogramm hidrogént tároló tartályból kapja.

A modell Japánban és az Egyesült Államokban is megjelenik még az idei év vége előtt, európai értékesítésről egyelőre nem árult el terveket a Honda. A gyártásnak a Honda Performance Manufacturing Centre ad majd otthont Ohio államban, és így ez lesz a legelső üzemanyagcellás személyautó, melyet amerikai földön gyártanak.

A CR-V egyébként az egyik legkelendőbb szabadidőautó az USA-ban, 1997 óta több mint 6 millió példány fogyott belőle.

Bezárja a Shell a hidrogénes személyautók töltőállomásait Amerikában

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.