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
auto

Megjelent a BYD bivalyerős csúcsszedánja Kínában

Megjelent Kínában a BYD Yangwang márkájának harmadik modellje. A szabadidő-autók és a szupersportautók után ezúttal a luxusszedánok kategóriáját próbálja meghódítani a vállalat.

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

A Yangwang U7 egy több mint 5,2 méter hosszú, majdnem 2 méter széles, másfél méter magas, bivalyerős autó tekintélyes, 3160 mm-es tengelytávolsággal. A saját fejlesztésű e4 hajtáslánc-technológiát felhasználva négy, egyenként 240 kilowatt csúcsteljesítményű villanymotor ül fel a tengelyekre, így a rendszer összteljesítménye eléri a 960 kW-ot, azaz a 1305 metrikus lóerőt, 1584 Nm azonnal elérhető csúcsnyomaték mellett. Nem csoda, hogy ilyen combizmokkal 2,9 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsul az autó álló helyzetből.

Az U7 elérhető plug-in hibrid és tisztán elektromos változatokban, utóbbiban egy hatalmas, 135,5 kWh-s aksi dolgozik, ami 720 kilométer hatótávot jelent a kínai CLTC szabvány szerint. Az autó egyszerre két töltőcsatlakozón keresztül is tölthető, így akár 500 kW-tal is tudja fogadni az elektromosságot. 30% és 80% között húsz perc töltési idő várható ideális körülmények között.

A négy villanymotor jóvoltából a sportszedán tankfordulóra és rákjárásra is képes, a DiSus-Z felfüggesztés pedig komfortosabbá és biztonságosabbá teszi az U7 mozgását. A rendszer többek között olyat is tud, hogy defekt esetén felemeli a sérült abroncsot, így az autó három keréken, maximum 80 km/h-s sebességgel akár további 30 kilométert is meg tud tenni.

A felfüggesztés a LiDAR és a kamerák adatai alapján előre megjósolja az útviszonyokat és ennek megfelelően állítja be a karosszéria magasságát és a lengéscsillapítást. Hogy ezt milyen gyorsan teszi, és egyébként mennyire sima az út ezzel az autóval, azt az alábbi videók érzékeltetik:

A God’s Eye A rendszer és a DiPilot 600 intelligens vezetéstámogató csomag három LiDAR érzékelőt használ a tájékozódáshoz a kamerákon és rengeteg egyéb érzékelőn túl.

Az U7 kínai ára 628.000 jüanról, átszámítva körülbelül 32 millió forintról indul (meghajtástól függetlenül), azaz lényegesen olcsóbb, mint a korábban emlegetett „egymillió jüanos” árkategória. Az ötüléses kialakításon felül a vásárlók négyszemélyes verziót is választhatnak egy kicsivel drágábban.

A Yangwang kínálatában az U7 mellett az U8 terepjárót és az U9 szupersportautót találjuk, mindkettő egymillió jüan felett vihető haza. Ez a két modell már Európában is bemutatkozott.

A brutalitás jegyében született a BYD tankja

Brüsszelig táncolt a Yangwang U9

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás