Másfél milliárd forintot átcsoportosítanak a vidéki pályázóknak, mivel a fővárosi cégeknek szánt keret lassabban fogy. A vállalkozások számára elérhető (RRF-10.10.1-24) elektromos autó vásárlását ösztönző pályázat 30 milliárdos keretösszege nem merült ki az eredeti március végi határidőig, ezért december 1-ig meghosszabbították a pályázatok benyújtásánák határidejét. Április közepére a benyújtott igények elérték a 30 milliárdot, ennek ellenére továbbra is benyújthatók a pályázatok.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Jelenleg mintegy 640 millióval haladják meg az igénylések a keretösszeget, a megítélt támogatások összértéke 25,4 milliárd forint, a kifizetések pedig túllépték a 14 milliárdot. Megkérdeztük, hogy aki a napokban, a 30 milliárdos kereten túl nyújtja be a pályázatot, biztos lehet-e abban, hogy lesz elegendő forrás a sikeres pályázatok kifizetésére. A Nemzeti Fejlesztési Központ válasza szerint bár a beérkező igények valóban meghaladják a felhívás keretösszegét, az igények egy részét a pályázók visszavonták, vagy nem voltak támogathatóak, ezért van fedezet az újonnan benyújtott projektekre. Legfontosabb tudnivalók a villanyautós állami támogatásról Czepek Gábor energiaügyi miniszterhelyettes Facebookon közzétett posztjából újabb érdekes részletet tudhatunk meg a pályázattal kapcsolatban: vidéken nagyobb, Budapesten kisebb az érdeklődés a vártnál, ezért 1,5 milliárd forintot átcsoportosítanak a vidéki vállalkozások számára. (A pályázati felhívásban eredetileg 10,8 milliárdot szántak a budapesti, 19,2 milliárdot pedig a kevésbé fejlett, azaz vidéki régióknak.) Részben a pályázatnak köszönhető, hogy az idei első negyedévben sorra dőltek a rekordok a tisztán elektromos járművek forgalomba helyezésében. Március a zöld rendszám hazai történetek abszolút rekordját hozta 2946 pár zöld rendszámmal, de áprilisban is közel 2400 környezetkímélő járművet helyeztek forgalomba, így májusban elérjük a 80 ezres darabszámot. Sohasem adtak még ki ennyi zöld rendszámot egy hónapban 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!